2018年3月26日月曜日

❽2017年9月16日Rの友人と - 3) ブラック・カントリー・リビング・ミュージアム / With R's Friends - Black Country Living Museum, 16th of September, 2017


ブラック・カントリー・リビング・ミュージアム Black Country Living Museum 

は、イギリスの西ミッドランドにある、歴史的建造物を再建した野外博物館です。
公式サイト  (英語)

ブラック・カントリー・リビング・ミュージアムについてはこのセクションの他に

下記で書いています。
This section and others about Black Country Living Museum, below.

ブラック・カントリー
The Black Country Living Museum is an open-air museum which has rebuilt historic buildings in the West Midlands region, Britain.
Official Website : 


店 / Shops
主に1900年代前半の店が移築され、ひとつの村が形成されています。
Mainly shops from the early 1900s were relocated and a village was formed.





'運河通り橋' / 'Canal Street Bridge' (Map 
この橋は、1879年に建造され、ウルヴァーハンプトン Wolverhampton
バーミンガム運河 Birmingham Canal に架けられていました。
1976年に解体され、博物館に再建されました。
博物館の最も古い再建物のひとつです。

'Canal Street Bridge' (Map 
).
This bridge was built in 1879, over the Birmingham Canal in Wolverhampton.
It was dismantled in 1976 and rebuilt in the museum.
It is one of the oldest reconstructions in the museum.




オールド・バーミンガム・ロードに並ぶ店を運河通りから見る
Looking at the shops lining up in the old Birmingham Road from Canal Street




フィッシュ・アンド・チップスの店 /  Hobbs&Sons Fish&Chip Shop (Map )
ファースト・フードのキッチンですね。
It's a fast food kitchen, isn't it?

屋内で食べる人はこの部屋のベンチに座ってたべます。
私達もここで食べました。

People who eat inside, sit down on the bench of this room and eat.
We also ate here.



-->
ファースト・フード
紙に包まれているフィッシュ・アンド・チップス。
木の小さなフォークだけで食べます。
今までお皿にのったフィッシュ・アンド・チップスしか食べたことがなく、
初めてこの食べ方をしました。
写真のフィッシュ・アンド・チップスをRと食べました。

Fast food
Fish and chips wrapped in paper. People eat it with only a small fork of wood.
I had eaten only fish and chips on a plate, I ate this way for the first time.
shared the fish and chips in the photograph with R.





Humphrey Brothers Builder's Merchants (Map )

私は暖炉が好きなので、このサンプルが面白く感じます。
I like fireplaces, so I feel this sample is interesting.






(Map )

バイカーが喜びそうなものがたくさんあります。
There are a lot of things that bikers seem to be pleased with.




















労働者協会  (Map )
1910年、低賃金に苦しむ女性労働者のストライキに世界中から寄附が集まり、ストライキは成功しました。
労働者協会 の建物その寄附が元になり、
1912年に建てられ、2004年に博物館に移動しました。

 The Workers' Institute
 (Map )
 Donations were gathered from around the world to support the striking
 women workers suffering from low wages in 1910, the strike succeeded.
The building of the Workers' Institute was also funded by the donations, 

it was built in 1912 and moved to the museum in 2004.



これは何ですか?
建物脇の蒸気機関車のような形をしているこれは何でしょうか?

What is this?
What is this, shaped like a steam locomotive, at the side of the building?



1935年に、建物内は、写真の状態に落ち着きました。
In 1935, the inside of the building settled down to the state in the photographs.



現在はカフェになっています。 / It is now a cafe.

英国のコカ・コーラ  / British Coca-Cola
タンポポとごぼう(の一種)の飲み物

英国のコカ・コーラ
私はカフェラテを飲みましたが、Jが私のために 'DANDELION& BURDOCK' という飲み物を買ってくれました。

「英国のコカ・コーラ?」と私が聞くと、
「そう、まさにそんな感じだよ」と笑いました。

これと同じ会社の飲み物を過去に何度か飲みましたが、これは初めてでした。

J、ありがとうござます!


British Coca-Cola
I had a cup of latte here, but J also bought a drink called 'DANDELION &BURDOCK' for me.

When I asked "Is this British Coca-Cola?"

"Yes, it is exactly like that", he laughed.

I drank the same company's drinks several times in the past, but this was my first time for 'DANDELION& BURDOCK' .

J, Thank you!



パン屋さんとお菓子屋さん / Bakery and Sweets Shop
(Map & )







摂理礼拝堂 (Map )
メソジスト派の礼拝堂で、もとは1837年に建てられ、
1979年に博物館に再建されました。  

 Providence Chapel (Map )
It was a Methodist chapel, originally built in 1837 and rebuilt in the museum in 1979.








Emile Doo's Chemist Shop (Map )
この店は、1886年築の建物のレプリカで、1973年にここに建てられました。
This shop is a replica of the 1886 building, built here in 1973.

Sは元のお店のことを覚えていると言っていました。
S said she remembers the original shop.











 (Map )





現在はレストラン/ Currently the restaurant (Map 54)

楽しい博物館でした。
J&Sありがとうございました。


The Museum was fun.
Thank you, J & S.


0 件のコメント:

コメントを投稿