2017年10月14日土曜日

❹2017年8月15日- アイルランド旅行 - B&B とパブ / Ireland Trip - B&B and Pub, 15th of August, 2017


目次 / Contents
1) ルカンのB&B / B&B in Lucan
2) ガストロ・パブ / Gastro Pub


1) ルカンのB&B / B&B in Lucan
ダブリン郊外 (South Dublin) のルカン / Lucan 村にある B&B、'モートロッジ / Moat Lodge' に泊まりました。

ゴールウェイ州 / Galway がメインの旅なので、ここは一晩、泊まるだけです。

が、帰りのフェリー乗船日の前日にも泊まりました。

ビジネスホテルを利用するような泊まり方には、最適だったように思います。


便利さで選びはしましたが、十分に建物はかわいい!
We selected here by just convenience, thought the building is pretty enough! 


B&B in Lucan
We stayed in the B&B : 'Moat Lodge' in Lucan village on the edge of Dublin.

Galway was the main part of our trip, so we just stayed overnight.

However, we also stayed here before our return ferry.

I think that it was the best for us, like using a business hotel in Japan.
部屋も十分!
そしてシャワーの設備もよかったです。

The room is enough!
And their shower facilities are good.


庭付きラウンジもあります。
This is the guest lounge and garden.


小さいけれどなかなか素敵
Small but Attractive 




ダイニングルーム / Dining Room









ホワイトプディングとブラックプデイングの両方がメニューにありましたので
両方たのみました。

Both White Pudding and Black Pudding were on the menu,

so I had both.










2) ガストロ・パブ / Gastro Pub
'モートロッジ / Moat Lodge'に泊まってよかったのは、ガストロ・パブのキャロルズ / CARROLL'S が徒歩5,6分の所にあったこともあります。

水曜日の晩にもかかわらず、お店はいっぱいでした。

成功しているパブですね。

ビールや他のアルコールの種類も豊富で、お料理も美味しかったです。

店員さんも親切でした。
この店構えのイメージから想像しずらい、違う店内でした。
From this appearance of the pub it was difficult to imagine inside.


I was glad that we stayed in 'Moat Lodge', because CARROLL'S is 5 or 6 minutes on foot from the B&B.

Even though it was Wednesday evening, the pub was full.

It is a successful pub, isn't it?

There were plenty of kinds of beer and other alcohol, too, and the dishes were also delicious.

The staff were also kind.

これはお店の一角 / This is just a corner




見ているだけで嬉しくなります...
Just looking at them made me glad...






飲むともっと嬉しい!
選んだビールはこの2種類と、ギネスを
1パイント(1杯)ずつ、シェアーしました。

Drinking is more pleasant!
We selected pints of these two beers and Guinness
and shared them.



生花が飾ってあります。
Flesh Flower on the table.



木の箱に入ってくるカトラリーと調味料
Cutlery and seasoning coming in a wooden box




私はラムシャンク / I had a Lamb Shank!



Rメルルーサ
Rは食べられない食材が多いので、メニューのお料理は全部だめでした。
けれども、Rにあわせたお料理を作ってくれ、彼は大喜びでした。


R Had Hake
R cannot eat a lot of ingredients so that he could not eat any of the menu dishes.
However, he was delighted by their adapting a dish to suit him.
別注のマッシュポテト
Extra Mash-potato




0 件のコメント:

コメントを投稿