2017年10月12日木曜日

❶2017年8月14, 15日- アイルランド旅行 - チェスター / Ireland Trip - Chester, 14th and 15th of August, 2017

アイルランド島
ダブリンを首都とする南西部大半のアイルランド共和国と、
ベルファストを首都とする北部の北アイルランド (イギリスに分かれています。

Ireland
Most of the Island is the Republic of Ireland, capital Dublin 
and the northern part is called Northern Ireland (part of the UK), capital  Belfast.

 画像は下記より / This from below

2006年、私がまだ英国留学で、その夏休みに、Rと彼の友人Sと私の3人でアイルランド旅行をしました。

英国人のR、インド人のS、日本人の私の3人旅で、ちょっと変わったグループだったと思います。

そのとき、北アイルランド (グレートブリテンおよび北アイルランド連合王国 : イギリス)を含む、アイルランド島3分の2をほぼ回りました。

そのとき、回り残したゴールウェイ州 / Galway に、Rと私の二人で、今回は行きます。

前回の旅は、かなりの強行スケジュールで、運転をするRの疲労が最後まで続いたので、今回は比較的ゆったりめに計画をしました。

アイルランド島へ行く方法は、空と海と両方あります。

私達は車の旅なので、フェリーに乗ります。


フェリー渡航前日は、チェスター Chester に泊まりました。

ここを選んだのは、ーリーヘッド港に近いこと、城郭都市で観光地でもあるからでした。

ですが、私達はウィンブルドンWimbledon の自宅からチェスターB&Bにだどりつくのが精一杯で、観光は一切できず、城郭都市であることは全く感じることなく、翌日、ーリーヘッド港へ向かいました。
チェスターのパブでの食事  
R
と私でシェアーしました。
ソーダブレッド ()が出てきたので、アイルランドが近くなったのを感じました。
ソーダブレッドは、アイルランドの伝統的なパンです。 

Pub Meals in Chester 
 R and I shred them.
Soda bread () came, so I felt Ireland was close.
Soda bread is a traditional Irish bread.

In 2006 I had an Ireland trip with R, his friend S during the summer vacation  while 
I was still studying in Britain.

I think that it was a little unusual group as a British R, an Indian S, and I am a Japanese.

At that time, we made tour almost two thirds of Ireland, including Northern Ireland (United Kingdom of Great Britain and NorthernIreland).

I and R would go to Galway in this trip which we could not make in 2005.

The previous trip was a busy schedule so R's tiredness continued to the end, this time was a relatively relaxing plan.

Travel to Ireland can be sky or sea.

We would take a ferry, because our trip was by car.

Last time we used Irish ferry between Pembroke Port and Rosslare Harbour and this time  Irish Ferries connecting Dublin Port and Holyhead Port on Anglesey in Wales.

Before make the voyage to Ireland, we stayed the night in Chester.

From Chester it is easy getting to Holyhead Port, it is also popular as a tourist destination being a 'Walled City'.

However, we only travelled from our home in Wimbledon, we could not do any sightseeing, I never felt that it was a 'Walled City', and the next day we went to Holyhead Port.
黄色の丸  ● :チェスター
Yellow Circle   ●  : Chester




チェスターのB&B / B&B in Chester 
私達が泊まった晩の数日後に
オーナーさんは引っ越し予定で、
このB&Bは、寄宿学校の寮になると、到着後に聞きました。
あちらこちらにダンボールが積まれていた理由がわかりました。

After we arrived we heard that in a couple days the owner would move out
and afterwards here will become a boarding school's dormitory.

Indeed, there were carton boxes lying everywhere.


ツインを予約していましたが、ファミリールームでした。
We booked twin although it was a family room.


部屋からの景色 / Views from the Room 


ダイニングルーム / Dining Room


私の朝食 / My Breakfast 



Rの朝食 / R's Breakfast 



下記
、すべてのアイルランド旅行のセクションです。
Below : All Ireland Trip Sections
㊱2017年8月24日- アイルランド旅行 - ベッツィコエッド駅 / Ireland Trip -...

0 件のコメント:

コメントを投稿