2017年10月10日火曜日

㊻ 2017年7月29日 ヘルシンキ旅行 - ヘルシンキ空港/ Helsinki Trip - Helsinki Airport , 29th of July, 2017


目次 / Contents
1) デザイン / Design 
2) 飲食 / Food and Drink
3) フライト / Flight



1) デザイン / Design 
アルヴァ・アアルト Alvar Aalto (1898 -1976) の 'アーチ'が
オマージュされて設計されています。

In homage to Alvar Aalto (1898 -1976)'s 'Arch' is designed.


アルヴァ・アアルトは
'フィンランドのモダニズムの父'と呼ばれる、

フィンランド人の建築家兼デザイナーです。


Alvar Aalto is called
"Father of Modernism in Finland"




白樺がデザインされている柱
Silver birches are designed onto the pillars.




2) 飲食 / Food and Drink

最後の地ビールを飲む
Drink Our Last Local Beer

瓶はサンプル用のもの
The bottle is for the sample.




ヘルシンキ滞在中に、ディナーをレストランで1度しか食べなかったので、
ここでちょっと贅沢しました。

While we stayed in Helsinki,
we had only one time for dinner in a restaurant,
so here, we had a little luxury experience.


ワインの好みをお兄さんに伝えて選んでもらったのがこのワイン。
ちゃんと試飲をさせてもらえました。
ありがとう!

I described my favourite type of wine,
a guy selected this for me.
He let me taste some, thank you!


美味しかった! 
あっ!ボトルでなく、私はグラスでいただきました。

It was good!
Oh! yes! It was not a bottle, I had a glass!




おつまみもいくつか選びました。
とてもおしゃれ!そしてなかなか美味しかったです。

I selected some snacks.
They are stylish and the tastes were quite good.


私は白ワインとスナック、
Rはカフェ・ラテとスィーツでした。

I had some snacks with a glass of white wine,
and R had a cup of latte and a sweet.




フィンエアーには、食事はついていないので、
このカフェで機内で食べるパンをそれぞれ購入。

Finnair did not have meals for us, 
so we each purchased bread for the cabin in this cafe.

機内
私はこれを選びましたが、Rが自分用に選んだものが
食べられなかったので、これは彼のものになりました。
私は彼のパンを食べることに...()。

In the Cabin
I selected this, however, R could not eat his bread which he selected,
and he could eat mine, so this became his.
I ate his bread....(tears).





3) フライト / Flight
行きも帰りもフィンエアー / Finnair Both Ways



さよなら、フィンンランド!
Good-bye, Finland!


楽しかったです!ありがと〜〜!
It was fun! Thank you ~ ~!


湖と森の国〜! / Lakes and Forests Country~!










もうすぐ、ロンドンヒースロー空港に特着
ヘルシンキ、すごく良かった〜!
人々もとても親切でした!

Soon, we were arriving in London Heathrow Airport.
 Helsinki was really good for me.
The people are kind, too!


次回があったら、ムーミン三昧したいです。

If I have next time, I would like to immerse myself in Moomin world.

0 件のコメント:

コメントを投稿