2015年9月7日月曜日

❸ - 4) チェコ旅行、 "バロック式城内劇場" / Czech Republic Trip, The "Baroque Castle Theater", 15th and 16th of June, 2015


城内で私がとても見たかったのは、"バロック式城内劇場" でした。

どこに入り口があるのかな〜と思いつつ先に進みました。

結局初日の15日には見つけることができませんでした。

16日に再び訪れて、スタッフに聞くと、一時間ほどのガイドツアーに参加しないと見られないとのことでした。

ですが、英語でのそのツアーは、一日に一度きり!

私達は、そのツアーに参加すると、予約した帰り(スチューデント エージェンシー / Students Agency )のバスに間に合わなかったのです。

結局、諦めた次第....。悲しい....。

オーストリアからのアクセスも良いようなので、次回は(いつになるかわかりませんけれど)
そちらから日帰りでトライしてみようかと思います....実現できるでしょうか?

劇場の様子の映像を見つけました。→

パンフレットは買いました。
I only bought the pamphlet.

I really wanted to look at the "Baroque Castle Theater" in the castle.

While I looked at things in the castle and walked ahead I wondered where the entrance is?

After all I could not find it on the first day, 15th.

We visited the castle on 16th again and asked the staff about how we could see the theater, and then we knew that if we join a tour of about one hour in Czech or English, we could see it.

However, the tour in English is only offered once in a day and if we joined that tour, we could not get our Students Agency Bus  which we had already booked.

Then I gave up....sad....

It seems to be easy to access here from Austria too, so next time(I do not know when),  I would try to visit here on a day trip from Austria....I wonder if I will make it?

I found a video clip for the theater 

パンフレット / Pamphlet



城内劇場の舞台
The stage of the Castle Theater

画像は下記より / This from below
Wikipedia


 "ベルグフリード塔" の展示
  Display in The Tower, "Hradeck"
舞台 / Stage

客席 / Seats

客席 ; ボックス席 / Seats ; Booths


0 件のコメント:

コメントを投稿