2015年9月10日木曜日

❹ - 5) チェコ旅行、チェスキー・クルムロフのカフェ、レストラン / Cafes and Restaurants in Český Krumlov, 15th and 16th of June, 2015


目次 / Contents
1) レストラン , Restaurant ; "U Dwau Mayyi " 
2) LAIBON 
3) トゥルデルニーク / TRDELNÍK



1) レストラン , Restaurant ; "U Dwau Mayyi " 

15日のランチは、"U Dwau Mayyi" :
名前は二つの家という意味のようです。
ラトラーン/ Latrán 通りから "理髪橋"を渡ってすぐ左に曲がると、
この路地、パルカーン / Parkán 通りです。
外の食事席はモルダウ川 に面しています。

We had our lunch "U Dwau Mayyi ":  on 15th.
The name seems to be two houses.
We walked along Latrán street, across  "Barber's Bridge", turned left, 
and then we found this alley : Parkán street.
The meal tables outside are along the Vltava.

伝統ボヘミア料理を出しているとのことで、ここを選びました。
We chose here, because they serve traditional Bohemian food.


私は '今日のスープ' とローカルビール。
東ヨーロッパのスープに固執する私。

I had 'Today's Soup' and a local beer.
I was concentrating on East European soups.


エッゲンベルクビール
チェスキー・クルムロフに醸造所があるエッゲンベルクビール。

ホテルではラガービールを飲んだので、ここでは黒ビールを。
まあね〜という印象。

でも、私はどんな時でも極上を求めるグルメちゃんではないので、
これはこれで楽しみました。


最終日に"地ビールの醸造所 : エッゲンベルク醸造所"へ行き、
そこでラガーを飲みました。( 違うセクションに載せます)

❻ チェコ旅行、チェスキー・クルムロフの感想と エッゲンベルク醸造所 / Reviews about...

そこは美味しかった!
ビールの味は保存状態と注ぐ人の力量で変化するのを実感しました。


Eggenberg Beer 
"Eggenberg Brewery" is in Český Krumlov.
I had a glass of lager beer in the hotel Restaurant, so now I had a black beer here.
It was OK... this was my impression.
However, I do not request the best taste everywhere like a gourmet, 
so I did enjoy this black beer.


Actually we visited the Brewery on our last day (later section), 
❻ チェコ旅行、チェスキー・クルムロフの感想と エッゲンベルク醸造所 / Reviews about...
we had lagers, they were so good!

I really felt the taste of beer depends on how they are kept 
and people who pour them into a glass.


チキングリル、ハーヴ風味
食に問題を抱えるRにも食べられるようにお料理していただきました。
ありがとうございました。

Grilled Chicken with Herbs
R has a few problems about ingredients,
although they cooked this meal for him.
Thank you very much.


チキングリル、ハーヴ風味、Millet 添え
四角い形がミレ/ Millet で、ボヘミア料理。
キビ類を使用しているようです。
これはRにも食べられました。
素朴な感じがしました。

Grilled Chicken with Herb and Millet
The squares are Millet, Bohemian food which seems to be proso millet.
R can eat it.



2) LAIBON 
LAIBON : 
ベジタリアンのお店です。
"U Dwau Mayyi" のお隣なんですね。

This is for vegetarians.

It is next-door to "U Dwau Mayyi" .


壁がフレスコ画風それとも本当のフレスコ画?
The wall is Fresco style or real Fresco?


オープン時間よりもちょっと早めに来たのですが、入れてくれました。
ありがとうございました。

We came here a little before their opening time,
although they accepted us.
Thank you!

カップにはカモマイルティー、美味しかった〜!
モルダウ川沿いの席に座れたので、景色を楽しむことができました。
他に人もいないので、のんびりムード。



The Cup of Camomile Tea, it was goo~d!
We could have a table along the Vltava, we enjoyed the views.
There was no other people, so it was easy-going atmosphere.




理髪橋 / Barber Bridge


流れは見た目、穏やか...
対岸は'旧宿泊所'と日本語版には記載されていますが、英語版は下記。
なので、病院もしくは保養所だったのかもしれません。

The flow seems to be moderate....
 On the Other side : 'Former Hospital'



カヌーを漕ぐ人、釣りをする人...
People canoe and fish...


何か、釣れたようです...
Something's Coming.....

右端の人がお魚を持ってます。
人も犬も集まって来ました。

わんちゃん、かわいい!

The man on the right has a fish.
People and a dog came to him.

The dog is lovely!


鴨もいます。 / Duck is here, too.


水でないのですよ〜!アロエドリンクです。少し甘いです。
This is not normal water! Aloe Drink! It is slightly sweet.


私はカモマイルティー。My cup has Camomile Tea.


私はサラダをいただきました。
I had a salad.

Rはとても甘いタピオカを食べたと思います...
R had very sweet Tapioca....I think...






3) トゥルデルニーク / TRDELNÍK
トゥルデルニーク
このお店で
トゥルデルニークを食べました。

 
TRDELNÍK

We had  TRDELNÍK in this shop.












シンプルなビスケット味?
Well, okay...Simple 
Biscuit?

0 件のコメント:

コメントを投稿