2015年4月30日木曜日

❶東京 - 日本民藝館, 3月21日 / Tokyo - The Japanese Folk Crafts Museum, 21st of March, 2015


日本民藝館
日本民藝館を訪ねました。公式サイト:
ここには数回来ています。
今日はラッキーにも別館 : 西 館もオープンしていました。

The Japanese Folk Crafts Museum
I visited the Japanese Folk Craft Museum. Official Site:
I have come here a few times so far.
Today, I was lucky that their annex : "West Hall" was open.

特別展は
"文字の美 - 工芸的な文学の世界"
博物館レベルの工芸作品を久しぶりに鑑賞しました。

Temporary Exhibition:
"The Beauty of Letters - The World of Crafts Letters"

I hadn't had time to appreciate museum-quality crafts for a long time.

ここのお地蔵さんたちに、今まで気がつきませんでした。
In earIier visits I hadn't noticed O jizo san : guardian deity of children here.

木蓮 (ハクモクレン)
White Magnolia 

西館は道を挟んでほぼ向かいにあります。
西館の私の写真はありませんが、ここ: ★ に詳しく載っています。

The "West Hall" is on the other side of the road almost opposite the main building.
I do not have a photograph of it, 

however you can see it and its explanation here : ★.


0 件のコメント:

コメントを投稿