2023年4月15日土曜日

2022年10月9 ~13日 入選のお祝い / Celebration of My Selection 9th ~ 13th of October 2022


目次 / Contents
1) 第3回枕崎国際芸術賞展 
  'The 3rd Makurazaki International Art Award Exhibition' 
2) 感謝 / Gratitude
    A. Yumieちゃんから / From Yumie 
    B. 神戸から / From Kobe
    C. 英国から / From Britain




1) 第3回枕崎国際芸術賞展 
    The 3rd Makurazaki International 
    Art Award Exhibition
私の作品が、鹿児島県 枕崎市 (カゴシマケン マクラザキシ) が主催する第3回枕崎国際芸術賞展』に入選し、

展示を見に、Y旅に出ました。

その旅行そのものが、母からのお祝いでした。

私が公募展へ応募することはまれなことです。

これからもしばらく応募はしないと推測しています。

この機会にYと旅行できたことはラッキーでした。
入選作 : "アクアモリモ"
応募作品数1,128点 (過去最高) で、1次審査通過作品は69点で、
その中に入り、
62点が会場に展示されました。

Selected Work : "Aquamarimo"
Of the 1,128 entries (a record high), 69 passed the first screening,
and 62 of them were exhibited in the venue.
The 3rd Makurazaki International 
Art Award Exhibition
One of my works has been selected and exhibited in 

I went on a trip with my older sister Y to see the exhibition.

The trip itself was a celebration from our mother.

It is rare for me to apply to public exhibitions.

I'm assuming I won't be applying for a while.

I was lucky to be able to travel with Y on this occasion.
カタログ
カタログの表と裏表紙に大賞作品が載っています。
展覧会開催前に、カタログ、チケット2枚と
立派な賞状を送っていただきました。

ありがとうございました。

Catalogue
The front and back covers of the catalogue show 
the grand prize works.

Before the exhibition, they sent me a catalogue,
 two tickets, and a gorgeous certificate.
Thank you very much.

自作がカタログに載っています。
不思議なことに、平面作品で私が最も好きだった作品が
同じページに載っていました。

My work is in the catalogue.
Strangely enough, my favourite two-dimensional work
 is on the same page.

こんな立派な賞状をいただいて、びっくりしました。

I was very surprised to receive such a gorgeous certificate.


旅行については下記。 / About Kagoshima Trip, below.
 
展覧会については下記。 / About the Exhibition, below.



2) 感謝 / Gratitude
多くの方々からお祝いの言葉 (ほとんどメールで) をいただきました。

まれな応募、まれな入選は、私に意外な喜びをもたらしてくれました。

また、びっくり嬉しい、'お祝い' が友人たちから届きました。

感謝をこめて、ここに載せます。

ありがとうございました。


Gratitude
Many people sent me congratulations (mostly via email).

A rare application, a rare selection brought me unexpected joy.

Also, to my surprise, I received 'congratulations' from my friends.

I'll post it here with thanks.

Thank you very much.


A. Yumieちゃんから / From Yumie 
Yumieちゃんから
お酒と豪華で可愛らしいカードをいただきました。
ありがとうございました。  

 From Yumie 
I was given Sake and a gorgeous and pretty card.
Thank you very much.


2022年10月9日 撮影
Photographs on 9th of October, 2022



B. 神戸から / From Kobe
特別な友人NMさんから懐かしいお菓子を送っていただきました。
ありがとうございました。

My special friend NM sent me happy sweets.
Thank you very much.










C. 英国から / From Britain
夫Rから
英国にいるR からカードが届きました。

From My Husband R
A card has arrived from R in Britain.

R、いつも支えて助けてくれて、どうもありがとう!

R, thank you so much for always supporting and helping me!




みなさま、ありがとうございました!
2022年10月13日 撮影

Thank You All!
Photograph on 13th of October, 2022



0 件のコメント:

コメントを投稿