2022年3月26日土曜日

② 2022年3月23日 外出 - 鎌倉駅周辺 / Go Out - Around Kamakura Station, 23rd of March 2022

目次 / CONTENTS
1) 鎌倉ロコマート&ガーデン / KAMAKURA LOCO MART & GARDEN
2) ベルグフェルド / Bergfeld
3) パラダイスアレイブレッド&カンパニー 
    PARADISE ALLEY BREAD&CO.




1) 鎌倉ロコマート&ガーデン 
  KAMAKURA LOCO MART & GARDEN
3月16日の地震の影響で、仙台市内にはパンが販売されていないと聞きました。

仙台に住む友人Hさんへ鎌倉のパンを送ろうと、本日、夫Rと外出しました。

当初、KIBIYAベーカリーベルグフェルドのパンを送ろうと思いましたが、KIBIYAベーカリーは定休日(水)で買えませんでした。

KIBIYAベーカリーから新しくできたベルグフェルド3号店 (御成店) へ行く途中で、鎌倉ロコマート&ガーデン : 前を通りました。

このお店はまれに寄る程度ですが、鎌倉に住み始めた時から利用しています。

ここで買った写真 () のようなピンクのマーガレットは数年咲き続けています。

店先の花を見て、Rはまた同じような花をここで買おうと言っていました。
鎌倉ロコマート&ガーデン 店先
KAMAKURA LOCO MART & GARDEN Front
KAMAKURA LOCO MART & GARDEN
I heard that bread is not sold in Sendai due to the earthquake on 16th of March.

Sendai is the capital city of Miyagi Prefecture.

Today I went out with my husband R, because we would send Kamakura bread to our friend H San who lives in Sendai.

At first, we wanted to send the bread of KIBIYA Bakery and Bergfeld, but we couldn't buy KIBIYA's bread, because it was their regular holiday (Wednesday).

On the way from KIBIYA to the new 3rd shop of Bergfeld (Onari shop), we passed in front of KAMAKURA LOCO MART & GARDEN.

We rarely visited this shop, but we have been using it since we started living in Kamakura.

The pink Marguerite we bought here, like the one in the photograph above, has been in bloom for a few years.

Seeing the flowers at the shopfront, R said he will buy similar flowers here again.




2) ベルグフェルド / Bergfeld
ベルグフェルドは、雪の下本店、長谷店がありました。

3月に3号店・御成店が新しくできたのです。

ここで、Hさんへのパンを買いました。

私達は、ランチを食べました。
ベルグフェルド・3号店・御成店
Bergfeld, 3rd Shop, Onari Shop
Bergfeld
Bergfeld have had the main shop・Yukinoshita Shop and the Hase Shop.

The third shop, Onari shop, was newly opened in March.

We bought bread for H San.

We ate lunch here.
パンは本店から運ばれてきます。
写真のパンはディスプレイ用です。
実際のパンは店内で販売されています。

Bread is carried from the main shop.
The bread in the photograph is for the display.
The bread for sale is in the shop.
私達がお店に入ったときは、カフェ席はほぼ満席でした。

ラッキーにも1つ空いていたので、私達は席につくことができました。

10人余で満席になる規模のカフェです。

常時スタッフさんは忙しそうでしたが、笑顔を絶やさず、穏やかな接客でした。



When we entered the shop, the cafe tables were almost full.

Luckily, one was free, so we were able to have a table.

It is a cafe that can be filled with about 10 people.

The staff seemed to be busy all the time, but they kept smiling and the customer service was gentle.
Rのランチ/ R's Lunch

Rはベルグフェルドの食パンが大好きです。
loves Bergfeld's white bread.


私のランチ : ベルグサンドセット
Rの食べられない材料が盛りだくさんです。
彼との生活で私が食べられない味が楽しめて嬉しい。
ベルグサンドセットには飲み物がつきます。
ワインを選ぶときもありますが、
今日はホットコーヒーを選びました。
Rも私もコーヒーはおかわりしました。
おかわりは通常よりも安くなりますが正確な値段は
忘れました。

My Lunch : 'Berg Sandwich Set'
There are plenty of inedible ingredients for R.
I'm glad I enjoyed the taste I couldn't eat in my life with him.
The Berg Sandset comes with a drink.
Sometimes I choose wine, but today I chose hot coffee.
Both R and I have another cup of coffee.
The refill is cheaper than usual, but I forgot the exact price.
二人揃って、ゆったりとしたカフェランチ、カフェタイムを取ったのは、久しぶりでした。

とっても特別なランチ、コーヒーではないけれでも、美味しいランチ、コーヒーでした。

私達にとっては、ゆったりとしたカフェタイムで、とっても特別でした。


It's been a while since we both had a relaxing cafe lunch and cafe time.

They were not our very special lunch and coffee, but they were our delicious lunch and coffee.

It was a relaxing cafe time and very special for us.





3) パラダイスアレイブレッド&カンパニー 
     PARADISE ALLEY BREAD&CO.
パラダイスアレイブレッド&カンパニー 
パラダイスアレイブレッド&カンパニー は、
鎌倉市農協連即売所 (レンバイ)内にあるパン屋さんです。
小さなお店ですがとても人気があるようです。
長い行列は見ませんがいつも人が待っています。
今日も私達の前に一人いたので待ちました。
上の写真のフォカッチャと下のリュスティックのどちらを
買おうか迷い、ベルグサンドのパンとはかなり違う
フォカッチャを選びました。
このパンもHさん用です。

Paradise Array Bread & Company
 in the Kamakura Farmers Market (nickname, Renbai).
It's a small shop, but it seems to be very popular.
I don't see long queue, but people are always waiting.
Today there was a person before us, so we waited.
I couldn't decide whether to buy the Focaccia,
 in the photograph above or the Rustique below.
I chose the Focaccia, which was quite different from Bergfeld bread.
This bread was also for H San.

この日に送りたかったので、急いで帰りました。

We wanted to send it on this day, so we hurried home.



0 件のコメント:

コメントを投稿