2022年3月22日火曜日

2022年3月21日 自宅 - 桜そば / At Home - Sakura Soba, 21st of March 2022

目次 / Contents
1) 桜そばと茶そば / Sakura Soba and Cha Soba
2) リンク / Link



 
1) 桜そばと茶そば 
    Sakura Soba and Cha Soba
桜そばと茶そば
湯布院 (ユフイン) の桜そばを買いました。
桜そばには、桜の青葉が練り込まれています。
茶そばは好きなので、比較的常時あります。

Sakura Soba and Cha Soba
I bought Sakura Soba : Cherry Soba from Yufuin which 
was a town located in Ōita DistrictŌita PrefectureJapan 
and is now a district within the city of Yufu.
Green Cherry leaves are kneaded into the soba noodles.
I like Cha soba (Green tea noddle), so I have it very often.

桜の箸置き
私が何も言わなくとも、夫Rは 、桜の箸置きを用意しました。
気が利きます。
ありがとう!

Chopstick Rests of Cherry
Even though I didn't say anything,
my husband
R prepared cherry chopstick rests.
He is so thoughtful!  
Thank you!




2) リンク / Link
リンク
Rは、鎌倉の地ビールでIPA : インディア・ペール・エール
'SKYWAKLER'を買っていました。
昨年のクリスマスに鎌倉の友人がクリスマスプレゼント
してくれたビールです。

RはIPAが好きなので買ってましたが私には、
自分の個展 (写真のDM) とのリンクを感じました。

またひめくりカレンダーが桜関係だったので
これにも桜そばとのリンクを感じました。


Link
R bought  'SKYWAKLER' which is Kamakura craft beer,
This beer was also given to us by friends of 
Kamakura last Christmas.
He bought this because he likes IPA, 
but I felt a link with my exhibition (Invitation card in the photograph).
Also, since the Daily calendar was related to Sakura: Cherry,
 I felt a link with Sakura Soba : Cherry Soba.



下のポストカードとビールがリンクして
いるように感じます。

I feel that the postcard below and the beer are linked.


"山と月" : 個展のために作ったポストカード

"Mountainas and Moons": Postcard made for my exhibition


個展のDM
ご都合、体調が許せば、個展会場へ遊びにいらしてください。

My Exhibition Invitation Card
If you are fine and have time, please come to the Exhibition.




0 件のコメント:

コメントを投稿