2022年1月31日月曜日

2022年1月8日 七草粥とPC / Seven Herb Rice Porridge and PC, 8th of January

目次 / Contents
1) 七草粥 /  Seven Herb Rice Porridge
2) PC修理 / PC Repair



1) 七草粥 /  Seven Herb Rice Porridge
七草粥
本来なら、1月7日に食する七草粥です。
いつものように、何もかもがスローな私なので、
今日になってしまいました。


Seven Herb Rice Porridge
Traditionally, we eat Seven Herb Rice Porridge on 7th of January.
As always, I'm slow in everything, so it's today.

七草 
1) セリ(芹)
2) ナズナ(ぺんぺん草 / 
3) ハハコグサ(母子草/ 御形:ゴギョウ
4) はこべ(繁縷、蘩蔞): はこべら(繁縷)
5) ほとけのざ(仏の座) : コオニタビラコ(小鬼田平子)
6) カブ(蕪 ):スズナ(
7) ダイコン(大根): すずしろ蘿蔔


 Seven Herbs 




2) PC修理 / PC Repair
年末にPCが故障しました。

PCの全ての機能が作動できない訳ではありませんでした。

ですがスクリーン上の問題だったので、写真整理がとてもしずらかった!

アップルに連絡したら年内に修理は無理で、最も早くPCを取りに来てくれるのが1月5日だと聞きました。

ショック!でした。

ですが仕方ありません。

1月5日に取りにきてくれて、1月8日は戻ってきました。

思ったよりも早く戻ってきてホッとしました。

PC Repair
My PC broke down at the end of the year.

Not all features of the PC couldn't work.

However, it was a problem on the screen, so it was very difficult to organize the photographs!

When I contacted Apple, I heard that repairs would not be possible by the end of the year, and that January 5th would be the earliest to pick up my PC.

I was shocked! 

But it can't be helped.

They came to pick it up on 5th of January and returned it on 8th January.

I was relieved that the PC come back earlier than I had guessed.



0 件のコメント:

コメントを投稿