2022年2月4日金曜日

2022年1月22.25.29日 自宅 / At Home, 22nd, 25th and 29th of January 2022

目次 / Contents
1) 夕日 / Setting Sun
2) 復活!/ Revival!
3) 乾杯 / Cheers!



1) 夕日 / Setting Sun
"夕日"
Rはフルーツサラダを作るのが上手です。
コロナによって、在宅の日々が増え、フルーツサラダを
作る機会が増えました。

最近の素材はいちごとみかんが多いです。
1月22日

"Setting Sun"
My husband R is good at making fruit salad.
Corona has increased the number of our days at home
and the opportunity to make fruit salad.
Most of the recent ingredients are Strawberries and Mikan.
 22nd of January




2) 復活!/ Revival!
ポインセチア
数年前に友人Nファミリーからもらったポインセチアがあります。
最初はピンクでしたが、翌年から赤と緑のコンビネーション
になり、葉の大きさも小さくなりました。
それでも元気でいてくれて私達は嬉しくその成長を
見守っていました。
ところが、理由はわかりませんが昨年暮れから萎れだしたので、
新年になってから、屋内に移しました。
1月2日

Poinsettia
We have a poinsettia that we were given
 by our N Family friends a few years ago.
At first it was pink, but from the following year 
it became a combination of red and green,
 and the size of the leaves became smaller.
Still, it was fine and we were happy to watch its growth.
However, for unknown reasons, it started to wither 
from the end of last year, so we moved this inside 
after the New Year.
2nd of January



新芽
望みを持ちつつ、屋内保存。
本日、新芽が出ているのを発見し、安心しました。
よかった〜!
1月25日

Sprouts 
Keep inside with hope.
I was relieved to find sprouts today.
It is good~!
25th of Januery





3) 乾杯 / Cheers!
乾杯!
ここ数日、リトグラフ制作と陶芸制作をいつもよりも
詰めてしていて疲れてます。
スパークリングワインが
飲みたくなって栓を開けました。
Rがフルーツサラダをおつまみ代わりに作ってくれました。
いつもありがとう!

Cheers!
For the past few days, I've been working harder than usual 
on making of lithographs and ceramics, and I'm tired.
 I wanted to drink sparkling wine and opened this.
R made a fruit salad instead of a snack.
Thank you for always!


0 件のコメント:

コメントを投稿