2021年6月12日土曜日

② 2021年6月8日 ゴールデン グリーン - 花のドローイング / Golden Green - Flower Drawing, 8th of June 2021


花のドローイング
ゴールデン グリーン 

Flower Drawing
Golden Green
目次 / Contents
1) 朝の鳥の歌 / Morning Birdsong
2) ゴールデン グリーンの野菜 / Golden Green Vegetables
    A. 第一便 / First Delivery
    B. プレゼント / Presents
3) ドラゴン神棚 / Dragon Home Shrine



1) 朝の鳥の歌 / Morning Birdsong





2) ゴールデン グリーンの野菜 
    Golden Green Vegetables
A. 第一便 / First Delivery
第一便
ゴールデングリーンの野菜が届きました。
今年の第一便です。
年に7回の配達があります。
Rの食べられない野菜が除かれているので、
このセット内容は、通常とは違っています。

 First Delivery

Golden Green vegetables arrived.
This is the first delivery of the year.
There are 7 deliveries a year.
The contents of this set are unusual, because 
my husband R's inedible vegetables have been removed.


B. プレゼント / Presents
長野産のいろいろ
心配りと暖かな気持ちが感じらる選択です。
ありがとうございました。

Various from Nagano
It is a choice that makes me feel their consideration and warmth.
Thank you very much.


夏の風
白ワインと紫陽花の組み合わせが素敵だと思い、撮影しました。

Summer Breeze
I thought the combination of white wine and hydrangea is lovely,
so I took a photograph.



初夏の味
早速、ビールとワインを飲みました。
おいしかった!

Early Summer Taste
We drank beer and wine immediately.
They are nice!
'花のドローイング' とともに
おつまみは、昨夜作った残り物です。
GGの野菜でないのは残念!

With 'Flower Drawing'
The snacks are the leftovers I made last night.
It's a pity that they are not GG vegetable!




3) ドラゴン神棚 / Dragon Home Shrine
友人、よしざわようこ (パコ)さん の作品をドラゴン神棚にたしました。

2019年、
アメリカンクラブのフレデリック・ハリス・ギャラリー()
開催されたよしざわようこ展で購入しました。
よしざわようこ展については下記

彼女の作品:十二支の中から、龍(ドラゴン) を選んだのです。

もともとこの作品は、ドラゴンコーナーにありましたが、今年の1月に模様替えをして
別の場所に飾りました。

ドラゴンコーナが、ドラゴン神棚となり、今、その作品はここに戻ってきました。



Dragon Home Shrine
I put the work of my friend Yoko Yoshizawa (Paco) on the Dragon Home Shrine : Dragon Kamidana.

We bought it in Yoko Yoshizawa Exhibition, Frederick Harris Gallery (), Tokyo American Club2019.

I chose the 'Dragon' from her work, 'Twelve Earthly Branches'.

Originally this work was in 'the dragon corner', but it was removed in January of this year.

I decorated it in another place.

The dragon corner has become 'Dragon Home Shrine', and now the work is back here.
新しい仲間
彼女の作品を真ん中に配置しています。
私の作品は壁に移しました。
'花のドローイング' も紫陽花が入った新しいものです。

New Companion
Her work is placed in the middle.
I moved my work onto the wall.
'Flower Drawing' is also new with hydrangea.


0 件のコメント:

コメントを投稿