2021年6月13日日曜日

① 2021年6月10日 自宅 - 植物 / At Home - Plants, 10th of June 2021

目次 / Contents
1) 庭 / Our Garden
    A. 日陰の植物 / Shade Plants
    B. 紫陽花 / Hydrangea
    C. 薔薇を御礼に/ A Rose as a Thank you
2) 花のドローイング / 'Flower Drawing'



1) 庭 / Our Garden
A. 日陰の植物 / Shade Plants
ジャイアント・ホスタ
私は結構、日陰の植物と言われる植物が好きです。
Rはあまり好きではないようです。
ホスタもカラーも彼の好みではありません。

Giant Hosta
I like plants that are called 'Shaded Plants'.
My husband R seems not to like very much them.
Neither Hosta nor Calla is his favourite.

カラー  / Calla


B. 紫陽花 / Hydrangea
白い紫陽花 
Rは紫陽花も好きではありませんが、裏庭にある場合は別です。
私は格別紫陽花が好きではないのですが
手間要らずで元気に咲いてくれるのが好ましく感じます。
また梅雨の間も美しく咲き、こちらを元気付けていくれるのが
良い点です。

White Hydrangea
R doesn't like hydrangeas either, unless it's in the back garden.
I don't particularly like hydrangea,
but I like it to bloom well without any hassle.
Also, it blooms beautifully during the rainy season,
and its good point is that it cheers me up.

山紫陽花
不思議なことに、Rは山紫陽花は好きなのです。
彼は、密やかにシックに咲いている感じが
好きなのかもしれません。

Montain Hydrangea
Curiously, R likes mountain hydrangea.
He may like the feeling of secretly blooming chic.

お隣の紫陽花
お隣の紫陽花はこれだけではありません。
道路そいの紫陽花はとても大きいです。

Hydrangea Next Door
This is not the only hydrangea next door.
The hydrangea next to the road is very large.



C. 薔薇を御礼に/ A Rose as a Thank you
薔薇が咲いた
この薔薇は5つめに咲きました。
お隣のKさんから、2度目の梅ジャムをいただきました。
そのお礼にこのバ薔薇を彼女の目の前で切り、差し上げました。
後で、ちょっとぶつぶつ交換のように感じて、
一人で可笑しがっていました。

ぶつぶつ交換なら、私がとても得をしてしまいました。

Rose Bloomed
This rose bush bloomed for the fifth time.
We have been given a second jar of Ume : Japanese Plum
by K San, a next-door.
To thank her, I cut this rose in front of her and gave it to her.
Later, I felt it was like a barter and was laughing alone.
We've made a lot of profit if it comes to barter.



2) 花のドローイング / 'Flower Drawing'
A.紫陽花の '花のドローイング'  
    Hydrangea 'Flower Drawing'
紫陽花の'花のドローイング'
8つの花瓶のうち、5つが紫陽花です。

Hydrangea 'Flower Drawing'
Of the eight vases, five are hydrangeas.




梅ジャムとともに
Kさんから頂いた2つの梅ジャムと一緒に撮影しました。
梅は彼女の庭のものです。
私はRとは違い、ジャム好きではありませんが、
彼女のジャムは甘酸っぱくて好きです。

Kさん、ありがとうございました。

With Ume Jams
I took this picture with the two Ume Jams from K San.
She made the Jams with Ume which came from her garden.
I don't like jam as much as R, but I do love her jams
because they are sweet and sour.

K
 San, Thank you very much!



0 件のコメント:

コメントを投稿