2021年5月10日月曜日

③ 2021年5月2日 散策 - 鎌倉山 / Take a Walk - Kamakurayama, 2nd of May 2021


目次 / Contents
1) 運動不足解消 / Solve My Lack of Exercise
2) 花々 / Flowers 
3) 山と海と家々 / Mountain, Sea and Houses



1) 運動不足解消 / Solve My Lack of Exercise
七里ヶ浜住宅街の西友へ夫Rと行きました。

通常は、彼だけが行きますが、運動不足解消のために私も出かけました。

行きに、遠回りですが、鎌倉広町緑地を通り抜けました。

鎌倉広町緑地については下記

七里ヶ浜住宅街については下記

このセクションでは、鎌倉山での往復の道のりの風景を載せます。
相模湾
自宅近くの公道から

Sagami Bay
From a public road near our house

Solve My Lack of Exercise
I went to Seiyu supermarket in Shichirigahama residential area with my husband R.

Normally, only he goes, but I also went out to solve my lack of exercise.

It was a detour, but I passed through Kamakura Hiromachi Ryokuchi.

About Kamakura Hiromachi Ryokuchi, below.

About Shichirigahama residential areabelow.

In this section, I would show the scenery of the round trip in Kamakurayama.
近所の方の庭から
From Garden of Neighbour



2) 花々 / Flowers 

薔薇
なかなか、'こうしたい' と思っても植物達は思うように
育ってくれません。
ですがこの家のバラは、ここの住人の方の期待通りに
育っているように見えます。
導き方が上手なのでしょう。

Rose
Even if I think "I want to do like this", 
my plants do not always grow as expected.
However, the roses in this house seem to grow 
as the owner expected.
I think the owner is good at guiding.
庭師さんのお仕事かもしれませんね。
It may be the work of a gardener.


私のお気に入り
家にとても合う花々が植えられています。
野原で咲くような花々がここの庭にはあります。
私は、何度となく、この庭の植物に目が止まります。

My Favourite
Flowers are planted which suit the house very well.
There are flowers in the garden here 
that look like they grow in a field.
Many times the flowers in this garden catch my eye.



エネルギーが溢れ出ています。
The energy is overflowing.


特注の手すり?
Custom Railing?


テッセン
以前の家にはテッセンがありました。
このテッセンを見て、以前の庭がちょっと懐かしくなりました。
正確には、テッセンとクレマチスは違うようですが、
正確な英語名がわかりませんでした。

Clematis 
Our previous house had Tessen ; Clematis.
Seeing this Tessen made me feel a little nostalgic
 for our old garden.
To be precise, Tessen and Clematis seem to be different,
I didn't know the exact English name.



3) 山と海と家々  / Mountain, Sea and Houses




0 件のコメント:

コメントを投稿