2020年10月17日土曜日

❷ 2019年11月9日 パンセ ギャラリー上のカフェ白 - 桐生 / Cafe haku Above Pensee Gallery, Kiryu, 9th of November 2019


パンセギャラリー 
ギャラリーの住所 : 
〒376-0031 群馬県桐生市 本町3丁目3-1
公式サイト:  

 Pensee Gallery
Gallery Address : 
3-3-1 Honcho, Kiryu City, Gunma Prefecture 
〒376-0031
Official Website :   (in Japanese and some English)

 カフェ白 
パンセギャラリーの2階にとても素敵なカフェがあります。
入り口は、ギャラリーの裏の階段を登って行きます。
ギャラリーのオーナーさんが経営しています。

 Cafe haku ; Cafe White 
There is a very lovely cafe on the first floor of Pensee Gallery.
The entrance goes up the stairs behind the gallery.
It is run by the owner of the gallery.


カフェは靴を脱ぎます。

入いってみると、明らかに、どこかでデザインかアートを学んだセンスが溢れていました。

オーナーさんに
「このセンスはどこで学ばれたのですか?」
と聞くと
彼は
「僕もアーティストでした。芸術大学ですし海外留学もしました」
と言う返事。

彼の 'でした'という過去形が気になりましたが、深く追求するのは憚られました。

カフェ内で、彼のアート作品のアルバムも見せていただきました。

ギャラリーは、展示会設営、大工仕事やリフォーム工事も請け負っているそうなので、彼の場合は、自分のアート作品制作をしなくとも、彼のアート感覚を生かせるのでしょう。

ギャラリーの企画展もありますね。
室内から入り口を見る
このカフェは、どこもかしこもアートです。

Look at Entrance from Inside
This cafe has art everywhere.


Take off your shoes in this cafe.

When I entered, it was clear that there was a sense of learning design or art somewhere.

I asked the owner
"Where did you learn this sense?"
He said
"I was also an artist. I graduated from an art university in Japan and studied abroad."

Although his past tense, 'was' was on my mind, I hesitated to pursue it deeply.

He also showed us an album of his art works in the cafe.

The gallery also undertakes exhibition setup, carpentry and remodeling work, so in his case, he is able to make use of his artistic sense without having to create his own art work.







この展示が好きです。
I like this display.


パンセ ギャラリー も素敵でしたが、ここも1つのギャラリーのようで、展覧会場のようでもありました。

アート作品がたくさん飾られていました。


The Pensee Gallery was nice, and here was also like another gallery, like an exhibition hall.

Many art works were displayed.

自分の作品:"リング" を
連想させます。

This is reminiscent of my work : "Ring".



遊び心があります。

色彩を抑えた中の色が素敵です。

Here is playful.

The colour is nice while being suppressed.




カルダー (1898 - 1976のような
モビールが右にあります。

A mobile like Alexander Calder (1898 -1976) work
is on the right.



神棚
神棚さえも、お洒落です。
神棚さえも、アート!

Kamidana
Even the Kamidana is fashionable.
Even the Kamidana is art!
Kamidana is miniature household altar
 provided to enshrine a Shinto kami. 









メニューでさえもアートを感じます。
私の写真に焦点がなく、
この素敵な空間に申し訳がありません....
ですが、現代アート的センスのある素敵さは伝わるでしょう?

I feel even the menu is art.
Photo not in focused,
I'm sorry for this lovely space ...
But does it convey the beauty of contemporary art?



和洋が美しく合体しています。
Japanese and Western are beautifully united.



びっくり!
カフェに犬がいました。
オーナーさんのペットなのでしょう。
犬の存在がカフェに温かみを添えているのかもしれません。
でも私はちょっと違和感を持ちました。
それは、配膳されたスープにウェイターの指が
入っているのを見つけたような感覚に似ています。

Surprised!
There was a dog in the cafe.
It's probably the owner's pet.
The presence of dog may add warmth to the cafe.
But I had a little strange feeling.
It's like seeing the waiter's finger dipping in the soup.


パンセ ギャラリーも、カフェ白も、とても私好みで、ここを知ったことが嬉しかったです。

桐生へ行く機会には、寄ってみたいと思います。


I like Pensee Gallery and Cafe haku very much, and I was happy to know this place.

I would like to stop by again when I go to Kiryu.

0 件のコメント:

コメントを投稿