2020年10月13日火曜日

❶ 2019年11月4日 阿佐ヶ谷散策 - 東京 / Walk in Asagaya, Tokyo 4th of November, 2019

目次 / Contents
1) '町のパン屋さん' / 'Bakery in Town'
2) お洒落な雑貨屋さん / Fashionable Things Shop


1) '町のパン屋さん' / 'Bakery in Town'
阿佐ヶ谷の "CONTEXT- S" で、友人のIzumiちゃんがイベント : 
'リアル シトロン' を開催していました。
('リアル シトロン'については、次のセクションに載せます)

それが目的で、私の姉Y、私の夫R、私の3人で阿佐ヶ谷へ行きました。

'リアル シトロン'へ行く前に、パン屋さんの"けやき庵"でランチをとりました。

けやき庵
2018年に開店しました。
公式サイト :

Bakery "Keyaki-an"
Keyaki means Japanese Elm.
They opened in 2018.
Official Website : (only in Japanese)

'Bakery in Town'
In  "CONTEXT- S" in Asagaya, Tokyo, my friend Izumi was holding an event : 'Real Citron'.
(About 'Real Citron' will be in the next section)

For that purpose, I, my sister,Y and my husband R went to Asagaya.

Before going to 'Real Citron', we had lunch in the bakery cafe "Keyaki-an".

パンのヴァイキング
パンのヴァイキングが人気と聞いていたので
このパン屋を選びました。
ですが、ヴァイキングを選んだのは姉Yだけで、
私とRはそれぞれ違うランチセットを選びました。

Bread Buffet
I heard that the bread buffet is popular, 
so I chose this bakery.
However, only my sister, Y chose the buffet, 
and I and R chose different lunch sets.
このパン屋さんは、味と値段のバランスが上手なように感じました。

気取りすぎていず、'町のパン屋さん' の雰囲気を保っています。

地元の方々に愛されるパン屋さんだと思いました。

パン屋さんのサイトにも、"目線は'地元'に" という表記を見つけました...やはり...。

味もサービスも素朴さを感じるお店です。
Rのクラブハウスサンドイッチ
Rの食の問題もできるかぎりの対処はしていただきました。
ありがとうございました。
それでも、Rはセットのスープは飲めず、
私が飲みました。
私はマルゲリータ風のピザ(パンですが)を注文。
私のランチは撮影し忘れました。

R 's Clubhouse Sandwich
They were careful about R's food problem 
as much as possible.
Thank you very much.
Still, R couldn't drink the set soup, I drank it.
I ordered a Margherita-style pizza (though it's bread).
I forgot to photograph my lunch.

I felt that this bakery had a good balance between taste and price.

It's not too pretentious and keeps the atmosphere of a 'Bakery in Town'.

I thought it was a bakery loved by the locals.

On the bakery's website site, I also found the notation "Aimed at 'locals".

Here is a bakery where I can feel the simple taste and service.
天然酵母を使用して作られたパン
ここでもいくつかパンを買いました。
美味しいパンでしたが、鎌倉からここまで
買いに来るほどではありません。

Bread made using natural yeast
I bought some bread here as well.
It was delicious bread, 
but not enough to come here from Kamakura.




2) お洒落な雑貨屋さん 
  Fashionable Things Shop
758 : Nana Go Hachi
道を歩いていて、店内に目が止まりました。
素敵な雑貨があるので、入店しました。
このお店も、偶然にも2018年にオープンでした。
公式サイト :
住所 : 
166-0004 東京都杉並区阿佐谷南3丁目1−22

758
As I was walking down the road, 
the inside of this shop caught my eye.
We entered the shop 
because there are nice miscellaneous goods.
This shop also happened to open in 2018.
Official site:   (only in Japanese)
Address : 3-1-22 Asagayaminami, 
Suginami-ku, Tokyo,  〒166 - 0004



可愛い物を売る雑貨屋さんが多い中、
このお店は、'素敵な'とか、'かっこいい' などの形容詞が
似合う雑貨が多いように感じました。

From among all the 'things shops' that sell cute items, 
I felt that this shop has many things that 
suit adjectives such as 'lovely' or 'cool'.



快く撮影許可を出してくださいました。

The owner happily gave me permission for photographs.









遊び心もあります。
上の写真の下の小さな子は下の写真の子です。

They are also playful.
The tiny figure in the lower left corner of photo
above,
 is the figure in the photo
below.

「いらっしゃいませ〜!」
または、
「またね〜!」

"Welcome~!"
Or
"See you~!"


私達は、"CONTEXT- S" へ向かいました。

We headed to "CONTEXT-S".

0 件のコメント:

コメントを投稿