2020年9月3日木曜日

㊱2019年9月3日 夕食 ; Sushi Sho - ストックホルム旅行 / Dinner ; Sushi Sho - Stockholm Trip, 3rd of September, 2019


ストックホルム旅行
2019年8月28日~9月4日


Stockholm Trip
28th of August ~ 4th of September, 2019

目次 / Contents
1) ストックホルムでの最後の夕食 / Last Stockholm Dinner
2) ワイン / Wine
3) オープンキッチン / Open Kitchen 
4) おまかせコース / Omakase





1) ストックホルムでの最後の夕食 / Last Stockholm Dinner

Upplandsgatan 45
113 28 Stockholm
+46 (0)8 30 30 30
info@sushisho.se
公式サイト/ Official Website :
私と夫Rは、ストックホルム滞在の最終日の晩、外食しました。
宿泊所から近い、Sushi レストラン、"Shushi Sho"です。
(寿司ではなく、Sushiです)
実は830日に"SUSHI SHO"に行きましたが、予約でいっぱいで入店がかなわず、別のSushi レストラン: "MINAKO"へ行きました。
私達は"Shushi Sho"に、93日の晩に予約しました。

I and my husband R had a dinner in an outside restaurant
on the last night of our stay in Stockholm.
A Sushi restaurant : "SUSHI SHO" was near our accommodation.
Actually, we went to "Shushi Sho" on 30th of August, but we couldn't enter
because it was full of reservations, 
so we went to another Sushi restaurant: "MINAKO".
We booked for "Shushi Sho" on the evening 3rd of September.
 "MINAKO"については下記。/ About  "MINAKO", below.
予約時間よりも早く到着し、お店はまだ開店していませんでしたが
外の席で座って待つことができました。

We arrived earlier than the booked time and the restaurant wasn't open yet, 
but we were able to sit outside and wait.





2) ワイン / Wine
待っている間にスパークリングワインを一杯、飲みました。
While we were waiting, we had a glass of sparkling wine.



食事中に、私は白ワインを飲みました。
During the meal, I drank white wine.
このワインは美味しかった! 
キッチン前のカウンター席に座りたかったのですが、
窓辺のカウンター席に案内されました。
窓辺ですが、窓を背にキッチンを見る席です。
私の隣には中国人の母娘でした。
観光客は、通常のカウンター席に座らせてくれないのかもしれません。

 This wine was good!
I wanted to sit at the counter in front of the kitchen,
but we were guided to the counter by the window.
It is a window side, but it is a seat looking at the kitchen
with the window behind.
Next to me was a Chinese mother and daughter.
They may not let tourists sit at the normal counter.



食事半ばで、またワインを注文しました。
違うワインをお願いしましたら、これを勧められました。
これも良かったのですが、最初の方が好みでした。

In the middle of a meal, I ordered wine again.
When I asked for a different wine, this was recommended.
This was also good, but I preferred the first one.



日本の有名なお酒が揃っていて驚きました。
I was surprised to find many famous Japanese sake (alcohol).






3) オープンキッチン / Open Kitchen
日本の江戸前寿司屋風のお店です。

オープンキッチンであることことも、伝統的なお寿司屋さんの形式です。

ネタは新鮮、鮨飯も美味しく、サービスも良かったです。

オープンキッチンであること寿司を手から手へ渡すシステムに少しびっくりしました。

私達はオープンキッチンのカウンターではなく、窓側のカウンターでしたので、
お寿司は一貫づつ小皿に盛られて運ばれてきました。


Open Kitchen
This restaurant is an Edomae sushi restaurant, as Japanese.

Traditionally sushi restaurants are "open kitchen", here their kitchen is open kitchen.

The ingredients were fresh, sushi rice was delicious and the service was good.

I was a little surprised at their system,  a chef presented each guest sitting at the counter seats with each sushi from hand to hand.

We did not get the open kitchen counter seats, but were given window counter seats, so sushi was always brought to us on small dishes.

手前がシェフのカール・石崎/ Carl Ishizaki さん : ★です。
彼がどこで修行したのか、わかりませんが、
きちんと江戸前寿司を習ったと感じます。
海外によくある、日本料理もどきや
日本人風の外国人料理人とは明らかに違います。

This side is a chef, Carl Ishizaki : ★
I don't know where he trained, but I think he learned Edomae sushi properly.
Here is clearly different from often found overseas pretend Japanese food 
and pretend Japanese cooks who are not Japanese.




彼は日本人ではないかもしれませんが、
彼なりの寿司への情熱が感じられました。

He may not be Japanese, but I felt his passion for sushi.











4) おまかせコース / Omakase
私達は、前菜からデザートまで15品のおまかせコースを注文しました。

一貫づつの注文が可能なのかはわかりません。

少なくとも、一見さんは、コースからだけのように感じました。



Omakase Course
We ordered a 15 dishes menu from starter to dessert : Omakase.

I don't know if it is possible to order each one.

At least, as first-time guests, I felt we could only order Omakase.
前菜
ハマチでしょうか?
これは、アサツキのトッピングなのでRは食べられません。
Rには生姜が添えられていました (下の画像)

Starter
Is it hamachi : yellowtail?
This is a topping of Asatsuki; chive, so R can't eat.
R's fish was with ginger, below.



ぬたの前菜
ぬたを海外で初めて食べました。
北海かバルト海の甲殻類らしい?
まあ、ネタはおそらく北海、バルト海からだと思います。

'Nuta' Starter
I ate 'Nuta' for the first time overseas.
Seems like a crustacean from the North Sea or the Baltic Sea?
Well, I think the ingredients are probably from the North Sea and the Baltic Sea.




あられ! 
あられと岩のり、サーモンの炙り....繊細な組み合わせです。

Arare!
Arare, unprocessed nori (seaweed), roasted salmon... this is a delicate combination.





サバの押し寿司の海苔包み
ウエイターは指に挟んで持って来て、私に手渡ししました。
このやり方に慣れていない私は、ちょっと受け取るのを戸惑いました。

Mackerel Pressed Sushi, Nori Wrapped
The waiter held it and handed it to me.
I'm not used to this method, so I was a little confused.








タルタルステーキのまぐろバージョンです。
これにもあられがついています。

It is a tuna version of tartar steak.
This also has Arare.

Rのお皿にはネギはありません。
There is no green onion on R's dish.



















イクラが軍艦巻きのお洒落バージョンで出てきました。

Red caviar (Salmon Roe) came out 
in a fashionable version of Battle Ship Roll.










全てのお寿司に、すでに何らかの味がついているので、お醤油を使用する必要はありません。


There is no need to use soy sauce, as all sushi already has some flavour.


'これもいかがですか?'
オプションのオオトロ...追加料金です。
席まで見せにきました。
もちろん、注文しましたよ。

'How about this, too? '
Optional ōtoro : great fatty tuna.. additional charge.
The waiter carried and show this us.
Of course we ordered.

美味しくいただきました。
I enjoyed them.





味噌汁
寿司レストラン 'MINAKO' では、前菜として配膳されましたが、
ここでは日本式に終わりぎわです。

Miso Soup
At the sushi restaurant 'MINAKO', it was served as a starter,
but here it is Japanese style, at the end.




オオトロとキャビア!
贅沢です〜〜!

Ootoro and Caviar!
It's a luxury!

味も、ショーとしても、とても楽しめました。

Sushi Shoさん、ありがとうございました。

ちなみに、Sushi sho は、'寿司処'と言う日本語に由来しているのではと思います。



I enjoyed both the taste and as a show.

Thank you very much Sushi Sho.

By the way, I think Sushi sho comes from the Japanese word : Sushi Dokoro : '寿司処' which means  'sushi restaurant or sushi place'.

デザート
魚のすり身のスポンジケーキのようでした。
これはイマイチ...私にとっては。

Dessert
It was like a chiffon cake with fish paste.
This is not good... for me.
私は、西洋風にアレンジした、意外な組み合わせのSushiが食べたかったのです。

なので、Shushi Shoは寿司の王道に近く、目的の寿司屋としては、外れていました。

お寿司のレストランとしては、とても優れたお店だと思います。

ストックホルムで、人気のSushiレストランであることが納得できます。

お寿司が好きな日本人が行っても、なかなか楽しめると思います。

海外のお寿司屋さんであることを感じ、美味しいお寿司も食べられます。

ですが、日本から直接ストックホルムへ来た日本人は、わざわざここに来る必要はないと思います。

私にとっては、ここを訪れたことは非常に思い出に残り、嬉しいことでした。

最後に、私の要望に付き合ってくれたRに、ありがとう!と言いたいです。

ありがとう!



I wanted to eat a surprising combination of Sushi with a Western twist.

Therefore, Sushi Sho was close to the sushi main style, and it was off as my target sushi restaurant.

I think it is a very good restaurant for sushi.

I understand why it is a popular Sushi restaurant in Stockholm.

Even if a Japanese, who likes sushi goes, I think they would find Sushi Sho quite enjoyable.

Feeling that you are in an overseas sushi restaurant, you can also eat delicious sushi.

But I don't think Japanese people who come to Stockholm directly from Japan need to come here.

For me, visiting here was very memorable and happy.

Lastly thanks to R who followed my request! 

Thank you very much!







0 件のコメント:

コメントを投稿