2020年8月25日火曜日

㉔ 2019年9月2日 c) ストックホルム散策 (買い物) - ストックホルム旅行 / Walk in Stockholm (Shopping) - Stockholm Trip, 2nd of September, 2019

ストックホルム旅行
2019年8月28日~9月4日

Stockholm Trip
28th of August ~ 4th of September, 2019

目次 
/ Contents
1) デザイントーリエット / Designtorget
   A. 地下 / Basement
   B. 購入 / Purchases
2) 石鹸を探して / Looking for Soap
   A. ストックホルム・コンサートホール / Stockholm Concert Hall
   B.ヒョートリエット広場 / Haymarket / Hötorget
   C. ようやく... / Eventually



1) デザイントーリエット / Designtorget
A. 地下 / Basement
エヌコー(NK)百貨店のあと、北欧デザインの店、
デザイントーリエット  / Designtorget 
へ向かいました。
エヌコー(NK)百貨店については下記
㉒ - B 2019年9月2日 ストックホルム散策 (NK百貨店) - ストックホルム旅行 / W...

デザイントーリエットは、多数の店舗があり、そのうちのハムンガタン通り(Hamngatan) 店は、リサーチでは、エヌコー(NK百貨店から徒歩5分内の距離でした。

けれども、その付近の建物が工事中で、デザイントーリエットがあるべき場所が案内所で、私は当惑しました。


まあ、色々あった結果、デザイントーリエットが案内所のビルの地下にあることを知りました。
デザイントーリエット / Designtorget
デザイントーリエットは、東京青山の雑貨店: SPIRAL  : ★
のように私には感じられました。
お洒落な雑貨が集められているのです。
公式サイト (英語)

 Designtorget
Designtorget reminded me of the miscellaneous goods shop : 
 "SPIRAL " in  Aoyama, Tokyo.
Official Website :  

Basement
After NK department store, we headed to the Nordic design shop, “Designtorget”.

Designtorget has many shops, of which the Hamngatan shop was within a 5-minute walk from the NK department store when I researched about it.

However, I was confused that the building around it was under construction and the place where Designtorget should be was the information office.

Well, as a result of various things, I found out that Designtorget is in the basement of the information building.




B. 購入 / Purchases
デザイントーリエットにツアー観光客が訪れていたことに驚きを感じました。

私達も観光客ですけれどね。

青山のSPIRALで、ツアー観光客を見たことがなかったせいもあります。

ツアー観光客が足を運ぶ、この店の便の良さと北欧デザインの人気を感じました。

私達も自宅用とお土産と複数の買い物をしました。
お盆 / Tray



Purchases
I was surprised that tour tourists were visiting Designtorget, although we were tourists too.

This was partly because I had never seen tour tourists at "SPIRAL" in Aoyama, Tokyo.

I felt the convenience of the shop and the popularity of Nordic design, which tourists visit for.

We also did some shopping for ourselves and souvenirs.

シダのカップ  : 
手作りのカップなので、1つ1つ、違います。
私がこのシダのシリーズを選び、Rが棚から2つ、注意深く選びました。

後で知りましたが、この柄はこのお店の定番商品のようでした。

 
Cup Fern :
Because it is a handmade cup, each one is different.
I chose this fern series and R carefully picked two from the shelves.

Later I found out that the cup seemed to be a standard item at this shop.

見る角度によって絵柄が違います。
The design differs depending on the viewing angle.

カップの中の絵も違います。
The picture in the cup is also different.


ろくろで作っているように思います。
少々安定感が悪いのですが、それも愛せます。
温かみと繊細さがあり、軽い感じが好きです。
安定感があり、丈夫な感じのマグ(カップ)なら、
工業製品でいくらでもあります。

I think they are made on a potter's wheel.
It's a little unsteady, but I love it too.
I like the feeling of warmth, delicacy and lightness.
There are a lot of industrial  mugs (cups) sold 
as long as they are stable and durable.





フキンまたはスポンジ 
同じ絵柄を日本で見つけた時は、ちょっとショックでした。
それも安売りをしていて値段がそんなに変わらなかった!
まあ、でもね、お土産は気持ちですもんね。

Dishcloth or Sponge 
I was a little shocked when I found the same pattern in Japan.
It was a bargain and the price didn't change so much!
Oh Well, but I think souvenirs are to show our warm feelings.

画像は下記より/ This from below




2) 石鹸を探して / Looking for Soap
A. ストックホルム・コンサートホール 
     Stockholm Concert Hall
私は、NK百貨店で、お目当ての石鹸を購入できないとわかった時、キッパリと諦めました。

けれども、Rはなぜか、興味もないのに、その石鹸に固執していて、案内所のスタッフから石鹸を売っているかもしれない場所()を聞き出していました。

デザイントーリエットの後、彼に連れられて歩き出しました。

この展開は前に何度もあり、何度も嫌な思いをしたと思いつつ、引っ張られてゆく私でした。

偶然にも予定していたストックホルム・コンサートホール Konserthuset Stockholm に到着しました。

中へ入ることはできませんでしたが、私は嬉しかった!

ストックホルム・コンサートホールは、 ロイヤル・ストックホルム・フィルハーモニー管弦楽団の本拠地です。

ここでは各種コンサートの他、ノーベル賞 (平和賞を除く授賞式が開催されます

平和賞授賞式はノルウェーオスロです。

コンサート・ホールのショップは、ヒョートリエット広場と反対のスヴェアヴァーゲン通り(Sveavägen) 側にあります。

ショップは開いていましたので、入ってみました。

多少、心動かさせるモノはありましたが、購買までの気持ちにはゆかず、何も買いませんでした。

ですが、ここでRが石鹸を売っているお店をショップのスタッフに聞き、このお店の向かいの雑貨屋さんにあることを知りました。
ストックホルム・コンサートホール
1926年竣工
この建物は、北欧古典主義 (Nordic Classicism)
と呼ばれる建築様式で建てられており、
スウェーデンの建築家、イヴァル・ジャスタス・テンボム 
 Ivar Justus Tengbom (1878  - 1968) の設計です。
ガイド・ツアーに参加しないと、一般人は中へ入れないようでした。
公式サイト :  (英語)

この日の前半にストックホルム市立図書館に行きました。
その建物も北欧古典主義様式でした。
ホールは、図書館同様に、'スウェーデンの優雅さ'と表されているそうです。
北欧の場合、建築様式が他の国よりも遅れて伝わってくるので、
しばしば北欧古典主義 (Nordic Classicism)
北欧新古典主義(Neo-Nordic Classicism)がほぼ同時期、

Stockholm Concert Hall

When I found out that I couldn't buy the soap I was looking for at the NK department store, I gave up.

However, for some reason, R was sticking to the soap even though he was not interested, and he was asking the staff at the information desk where might sell the soap.


After Designtorget, he took me and started walking.


This development has been repeated many times before, and I was pulled while thinking that I had many unpleasant feelings.


We happened to arrive at the planned Stockholm Concert Hall /  Konserthuset Stockholm.


We couldn't get inside but I was happy.


The Hall is home to the Royal Stockholm Philharmonic Orchestra.

In addition to various concerts, the Nobel Prize (excluding the Nobel Peace Prize) awards ceremony is held here.

Nobel Peace Prize award ceremony is held in OsloNorway.

The concert hall shop is located on the Sveavägen street opposite Hötorget Square.

The shop was open, so I went in.


There was something that moved me a little, but I didn't buy anything because I was not ready to buy.


However, when R asked the shop staff about the shop which sells soap, we found out that it was in a general store just across from this shop.
Stockholm Concert Hall
Built in 1926
Official Website: 
The building was built in an architectural style known as Nordic Classicism and was designed by a Swedish architect  Ivar Justus Tengbom (1878 –  1968) .
The public didn't seem to be able to go in without taking a guided tour.

We visited Stockholm Public Library  earlier in the day.
The building was also  Nordic Classicism  style.
Like the Library, the Hall was described as ''Swedish Elegance''.
In the case of Nordic countries, the architectural styles were transmitted later
 than in other countries, so I understand that Nordic Classicism and 
Neo-Nordic Classicism were often combined in the same building 
at about the same time.
About Stockholm Public Library, below.
画像は下記より / This from below




オルフェウス・グループ
カール・ミレス (1875 - 1955) 作
オルフェウスはギリシャ神話で最も有名な歌手で、
音楽の芸術を代表しています。

 Orfeus-brunnen
By Carl Milles (1875 - 1955)
Orpheus was the most famous singer in Greek mythology,
he represents the art of music.




B.ヒョートリエット広場 / Haymarket / Hötorget
ヒョートリエット広場 / Haymarket Hötorget は、長年にわたって生鮮食用品を売り買いする市場でしたが、禁止され、現在は果物、きのこ、花、衣類雑貨類の市場になっています。


Haymarket / Hötorget  had long been a market for selling and buying fresh food, but meat has been banned and is now a market for fruits, mushrooms, flowers, clothing and so on.
市場を見て歩く元気がなく、ホール前から撮影だけしました。

I didn't feel like walking around the market and just photographed from the front of the hall.









C. ようやく... / Eventually
コンサートホールのスタッフさんから石鹸を売っている場所として教えられて、
ようやくたどり着いたのは、"サルベラ(セルベラ?) / Cervera" と言うお店でした。

そして、そのお店には、求める石鹸がたくさん売っていました。

シンプルな白い石鹸をイメージしていましたが、それがしっかりとした可愛い青い箱に入っていたので、嬉しかったです。

小さく、可愛く、匂いもきつくなかったので、お土産にぴったりです。

片手分ほどは買いましたが、ここでもRの反撃に合い、そんなに多くは買うことはできませんでした。

結局、私は、この石鹸を自分で使うことはできませんでした。

次回があるなら、自分でも使ってみたいです。

私は利用することはできませんが、ネット販売もしています→


Eventually
After being directed to a shop selling soap by the staff of the concert hall, eventually I arrived at a store called "Cervera".

And that shop had many of the soaps I was looking for.

I imagined a simple white soap, though it was in a solid and cute blue box, so I was happy.

It's small, cute and doesn't smell strong, so it's a perfect souvenir.

I bought about a handful, but I couldn't buy so many because of R's counterattack, again.

After all, I couldn't use this soap myself.

If there is a next time, I would like to try it myself.

I cannot use it, but they also sell online→
"サルベラ / Cervera"
公式サイト :  (スエーデン語)
スヴェアヴァーゲン通り(Sveavägen)を挟んで、
コンサートホールと真向かいにあります。
"サルベラ"は、1987年に設立された、高品質のキッチン製品と家具の
スウェーデンの大手チェーンストアです。

"Cervera"
Official Website :  (Swedish)
It is directly across from the concert hall, across the  Sveavägen street.
Cervera, which was founded in 1987, is Sweden’s leading chainstore 
for high quality kitchen products and home furnishings.


ラノリン・エッグ・ソープ
現在スウェーデンの王室御用達店 :
Royal Warrant Holders of the Swedish court は130あり、
その中に、Victoria Scandinavian Soap 社 : が入っています。

Lanolin Egg Soap / Lanolin Ägg Tvål
There are currently 130 Royal Warrant Holders of the Swedish court,
among them is 'Victoria Scandinavian Soap' : .
画像は下記より / This from below

このお店の後、宿泊所のある、オデンプラン駅 Odenplan metro station へ戻りました。

After this shop, we returned to Odenplan metro station, close to our accommodation.


0 件のコメント:

コメントを投稿