2018年5月25日金曜日

❾2017年12月15日 - 3) 関西旅行 : Mと: Kansai Trip : With M, 13th of December, 2017

目次 / Contents
1) 海岸通り / Walking on Kaigan Street ; Seafront Street 
2) 夕飯 / Dinner


1) 海岸通り / Walking on Kaigan Street ; Seafront Street 
旅行の最終日の晩に友人Mと共に、"神戸ルミナリエを見る予定をたてました。
神戸ルミナリエ 、公式サイト : 

"神戸ルミナリエ"の前に、華々しい(?)元町商店街や中華街よりも南側界隈をMRと私の3人で散策しました。

私が神戸に住んていた時は、あまり行ったことがない地域です。

Mに連れられて、雑貨屋さんやアパレル・ショップ(服飾店)、デリカテッセン、
カフェやレストランがたくさんある通りを3人でふらふらと歩きました。

"AIDA with CAFE" に入りました。

このカフェのビルには雑貨屋さんも入っています。
Rはカフェオレ / R had a cup of cafe au lait

Walking on Kaigan Street ; Seafront Street 
I planned to see "Kobe Luminarie" with my friend M in the last evening of the trip.
Kobe Luminarie, Official Website : (only in Japanese)

Before "Kobe Luminarie", M, R and me had a walk in the quieter southern area rather than the bright Motomachi shopping district and Kobe Chinatown.

When I lived in Kobe, I had not been in that area very much.

M took us and we walked around streets with many things shops, apparel shops (clothing shops), a delicatessen, cafes and restaurants.

We went to "AIDA with CAFE".

There is a things shop in the building of this cafe.
私は珍しく、暖かな甘い飲み物を注文しました。
疲れていたのでしょうか?
かわいいグラス(?)です。
Mが右の飲み物だっだでしょうか?



Unusually I ordered warm sweet drink.
Was I exhausted?
They are cute glasses (?).
Did M have the drink on the left?




このカフェでは、シフォンケーキが人気らしく、たくさん作られていました。
広島店もあることを後で知りました。

In this cafe, chiffon cake seemed to be popular, and they made a lot.
Later I knew that they have a cafe in Hiroshima, too.




2) 夕飯 / Dinner
"神戸ルミナリエ"を見た後に、Mが探してくれていたカフェ、"TRITON CAFE" に行きました。

"神戸ルミナリエ"については下記。

"TRIRON CAFE" ときいて、心ときめくのは、私だけでしょうか?

海のトリトン』を知っている人はどれくらいいるでしょう?

海のトリトン』は原作は、手塚治虫 (1928 - 1989) 漫画で、私はアニメしか見たことがありません。(手塚氏はアニメの原作であることを否定しています)

私は、アニメ()も歌()も好きです。
私とRは新神戸駅から新幹線に乗るので、Mは北側のお店を選んでくれました。
ありがとうございました!
公式サイト :

Since I and R got on Shinkansen from Shinkobe Station, 
M selected a cafe close-by in the north area.
Thank you very much!
After looking "Kobe Luminarie", we went to the cafe, "TRITONCAFE" which M found for us.
About "Kobe Luminarie" below.

Am I the only person excited by sound of the name "TRITON CAFE"?

How many people know "Triton of the Sea"?

The original of "Triton of the Sea" is Osamu Tezuka (1928 - 1989)'s manga, I have only  seen an animation. (Tezuka denied that it is the original of animation)

I like the animation () and its song (), too.
3人で飲みました。
We three people had this.




お店は空いてましたが、とても人気も知名度もあるカフェのようです。
ランチは混んでいそうです。

Although the cafe was empty, it seems to be a very popular and well-known cafe.
Lunch times seem to be crowded.







いろいろ食べたのですが、写真撮影に失敗してお料理の写真がこれだけです。
楽しくおい惜しい時間でした。

We ate others too, but my food photograp
hy failed, this is the only photo of a dish.
Our meals were pleasant and we had an enjoyable time.

地下鉄を利用しても間に合ったかと思いますが、地下鉄への入り口が不安だったので、タクシーで、新神戸駅へタクシーで向かいました。

Mは、年上の私にタクシー代を無理やり持たせました..もうっ!

いつも本当にありがとう、M!

関西旅行、楽しかったです。

次回はいつ、行けるでしょう?


Although I think we could have used the underground to Shin-Kobe Station, the entrance to the underground was difficult to find for me, so we took a taxi to Shin-Kobe Station.

M forced me to receive a taxi fee even though I am older than her....

Thank you so much, always M!

Kansai trip was fun.

When will we be able to go next time?

0 件のコメント:

コメントを投稿