2015年2月6日金曜日

❿北陸旅行- 輪島朝市/ Hokuriku Trip - Wajima Morning Market, 22nd of January, 2015


輪島朝市/ Wajima Morning Market

輪島朝市: 
私は知りませんでしたが、この朝市は、
日本三大朝市のひとつで、輪島塗とともに輪島の観光名物なのだそうです。
平安時代 (794-1192)から続く朝市で、神社の祭礼日などに海と山の生産物を
持ち寄って、物々交換しあっていたのが始まりだと言われています。
観光協会のHP()には、
"一千年の歴史の中で売る者と買う者との心の触れ合いが生まれてきました。"
とあります。

Wajima Morning Market :
Although I did not know, this market is well known as one of three great markets in Japan along with the markets of Katsura in Chiba prefecture and 
Miyagawa in Gifu prefecture.
  Wajima's specialties are this market and Wajima lacquer-ware.
There has been a market here since Heian period (794-1192), 
 they say the origin was bartering products of the sea and 
mountains on shrine festival days. 
According to Wajima tourism association website ( only in Japanese),
"It made close relationships between sellers and buyers
 for one thousand years of history".
売り手の女性たちが元気が良いことが有名と聞いていました。
元気が良すぎて?軟弱な私には怖いくらいです。

最初の会話で売り手の女性に鼻であしらわれ、へこみ、
その後買い物を楽しむことも声をかけることもできませんでした...トホホ。
欲しかった魚醤(ギョショウ)の'いしる'も通常のお店で買いました。
へなちょこな私は売り手と'心の触れ合い'には程遠いところにいます。(苦笑)

I heard it is known that women sellers of this market are animated.
They are too vigorous f
or me who is weak and felt scared.
When I first had a conversation with a woman seller, she brushed me off 
and I gave up, after then I could not enjoy shopping or 
ask anybody else anything...boo-hoo.
I wanted to get fish sauce: Ishiru and bought them in a normal shop.

I am a chicken so it is out of the question for me to form
 'close relationships between sellers'.

 
永井豪記念館  
Go Nagai Wonderland Museum 
永井豪記念館:
漫画家、永井豪 (ナガイゴウ、1945-)の記念館がここにあります。
私は彼の作品で馴染みがあるのは'アニメの'
デビルマン'と
'マンジンガーZ'です。
私はそれらの漫画を見た(読んだ)ことがなく、アニメのみ知っていて、
そのうえ話よりも主題歌(/)の方が記憶にあります。
訪れた時は、時間制約もありましたので、入場はしませんでした。
永井豪氏は輪島出身だったということが今回わかりました。

Go Nagai Wonderland Museum 
Official Website only in Japanese: 
Go Nagai (1945 -) is a Japanese Mangaka : Manga artist.

I was only familiar his works 'Devilman' and 'Mazinger Z'.
I haven't looked at their Manga, I just knew of their TV animations.
Moreover,  I remenber their opening songs : / rather than the stories.
When I visited there I did not have enough time, I did not go into the museum.
 After visiting, I know he was born in Wajima.


マンホールの蓋は、御陣太鼓の柄
永井豪氏の作品群に影響を与えているのかもと思うのは、
私だけでしょうか?
御陣太鼓(ゴジンダイコ):については下記。

❹北陸旅行- 日本海 / Hokuriku Trip - Sea of Japan, 21st of...

Manhole Cover has design of Gojindaiko: Gojin Drum
Do only I think this might influence
 Go Nagai's work?
I wrote about 
Gojin Drum in my blog : below
❹北陸旅行- 日本海 / Hokuriku Trip - Sea of Japan, 21st of...

画像は下記より/ This from below
Anime News Network 

輪島塗のお店
Wajima Laquer-ware Shop
藤八 屋 (トハチヤ):
集合時間ぎりぎりに寄ったのがこのお店でした。

1912年創業。

TOHACHIYA:
We popped into this shop just before the departure time.
Established in 1912.

お店の女性に時間がないことを伝えたのですが、雨の中お店に寄ったので、
素敵な漆器でお茶を出していただきました。
落ちついて見ることができず、品定めができないまま
お店をでてしまうことに申し訳なさを感じました。

I told the assistant that we did not have time,
however, she made lovely cups of green tea for us,

 because we visited on a rainy day.
While I could not calmly select things to buy,
we left the shop, so I felt regret.
2階はギャラリースペース
このお店って、この環境で良いのかな〜とちょっと疑問に思うほど
輪島朝市とは違う雰囲気がありました。

Gallery Space on the First Floor 
I wonder if 
this shop suits the environment, the shop had such 
a different atmosphere from Wajima Morning Market.

0 件のコメント:

コメントを投稿