2015年2月5日木曜日

❾北陸旅行- ホテル / Hokuriku Trip - Hotel, 21st and 22nd of January, 2015

珠洲ビーチホテル
徒歩5分ほどの所に”鉢 ケ先温泉"があり、ホテルから送迎バスも出ています。
ホテル宿泊者は無料入浴券がもらえますが、

私達は部屋でゆっくり過ごしたかったので、
温泉には行きませんでした。
Rは温泉が苦手で私は寒がりなので、
ホテル内にない温泉に行く気がしなかったからという理由もあります。

Suzu Beach Hotel
There is Hot Spring resort : Hachigasaki-Onsen which is about 5 minutes from the hotel, and there is a shuttle bus.
The hotel gives the guests a free ticket for the hot spring, however, 

we did not go there, because we would be relaxed in our room, 
basically R cannot enjoy hot springs and I feel the cold more than normal people, 
so I would not go there which is outside the hotel.
広い~! / Wide~!
窓から
防風林の松林とほんの少し海が見えます。
ここは4階、最上階の5階なら海がもっと見えるはず....

From Window
We can see pine woods acting as a windbreak and faintly the sea.
Here is the 4th floor, from 
the top 5th floor we should be able to see more sea....
ゆかたの柄、かわいい!
Lovely Yukata 

Yukata are often in Japanese hotels ready as nightwear or dressing grown.

食事 / Meal
夕食
ここのホテルは食事がとても美味しかったです。
料理長の力量が感じられました。
Rの食事の問題も、当日ツアーガイドさんに伝え、
ホテルにも当日伝わっただけなのですが、
きちんと対処してくださいました。
ありがとうございました。

Dinner
This hotel's meal is so good.
I feel the chef's ability.
I told the tour guide on the day about R's meal problems,
so the hotel knew it on the day, however, they still made a special meal for him.
Thank you very much!
シェフ()は、京都で長く修行された方だと聞きました。
I heard the chef had trained and worked in Kyoto for a long time.



早朝 / Early Mornig
早朝、ホテルから徒歩3分ほどの海岸に散歩しに行きました。

小雨模様だったので、"行って帰って"という程度でした。

"日本の渚・100 選"に選ばれている鉢ヶ崎海岸ですが、天気の悪さと、早朝であることと私のカメラと私の撮影の腕の無さのせいとでその良さが写し出せません。

Early morning, we walked to Hachigasaki Beach which takes about 3 minutes on foot from the hotel.

The weather was cold drizzle , so we just went and returned.

The beach is selected "100 Japanese Beach" by Japanese Fisheries Association, however, I could not catch the virtue of the beach() because of  the weather, the time, my camera and my skill for photography.


カモメたちも'ボケボケちゃん'です....
Seagulls are out of focus....
松林からホテルを見る
See the Hotel from the pinewoods

0 件のコメント:

コメントを投稿