2013年11月8日金曜日

⓬'庭と汽車'の旅 - アイデン村のパブ / Trip for Gardens and Trains - Pub in Iden , 13th and 15th of August


1) 泊まったB&Bの近くにある 
     Close to our B&B

食事がおいしかったので、13日と15日の二日間も行ってしまいました。

Their meals were delicious, so we went there twice, 13th and 15th.

The Bell, Iden
The Bell, Iden 
赤い車は、テントウ虫?
Is the red car a ladybird?
飲む前に全部のテイスティングをさせてくれました。
ティステイングは、聞けば、ほぼ全部のパブでさせてくれます。
日本はテイズティングにもお金がかかるところがありますね。
それを 'テイスティング' と呼ぶのか、わかりませんが...。

They gave us a taste of each beer.
In Britain, most pubs give us a tasting if we ask.
I think some pubs in Japan offer tasting at a charge.
I do not know if that can be called 'a
 tasting'.

私達は'Harveys Best Sussex Bitter'を飲みました。
私はこのビールをステイング/ Steyning の町でも飲みました。

We had 'Harveys Best Sussex Bitter'.
I drank this in Steyning, too.
2回とも庭が見える席を選びました。
We chose the same table, so we could see their garden.

英国のパブのテーブルは、べたべたしているところが結構あるけれども、
ここはすっきり!

ろうそくの飾りは、フェルトを利用しています。
このアイディア、好き!

Tables in British pubs are often sticky,
though here is clean!

The decoration of the candle used felt.
I like this idea.
このキャンドルのアイディアには笑ってしまいました!
このパブには女性の感覚がいかされているように思います。

I laughed with this candle idea!
I feel this pub is led by a female's sense. 



13日の食事 / Meals on 13th
フィッシュ アンド チップス ディ
たまたまこの日はスペシャルデイで、フィッシュアンドチップスと注文すると
1杯 (1パイント: 約560ml) のビアが無料でした!ラッキー!

お皿の緑の食べ物は、豆のペーストで、
 'マッシー •ピー / Mushy Peas'と呼ばれ、
'フィッシュ アンド チップス'の付け合わせとして良く用いられます。


Fish and Chips Day
By chance, today was a special day 
which is Fish and Chips with one free pint of beer.
Lucky!

 'Mushy Peas'
This is very common to have with Fish and Chips.
でも私はラムが食べたかったので、ラムを!
美味しかった〜!

However, I wanted to eat lamb, so I ordered lamb.
It was delicious!
つけあわせの温野菜
珍しくオーバークッキングではない!

Side Dish is Boiled Vegetables
Unusually they were not over-cooked!
Rが頼んだデザート!
う〜〜ん、英国的〜!

Sweet was Ordered by R
Well~~! This is very British style for me!

15日の食事 / Meals on 15th
Rのビーフステーキ
R had a beef steak
私は鴨〜〜!美味しい〜!
そして〜〜魚料理(
下の写真)も!
これはイマイチ...
英国のパブは基本的には肉料理の方が得意だと思います。

I had duck~~! Lovely~~!
And I had a fish main dish (
below photograph), too!
This was not so lovely...
I think basically meat cooking in British pubs is
 better than their fish cooking.


0 件のコメント:

コメントを投稿