2021年10月5日火曜日

⑯ 2021年9月30日 Rの誕生日・ 月 - 食事 / R's Birthday Month - Meal , 30th of September 2021


Rのお皿  / R's Dish

Rの誕生日の食事の材料を用意していましたが、なかなか料理することができませんでした。

いつも前菜でお腹がいっぱいになってしまったからです。

ようやく、本日、お誕生日の料理らしい料理をすることができました。

R, お誕生日おめでとう!
R, Happy Birthday to You!

I had readied the ingredients for my husband, R's birthday meal, but 
I couldn't cook them easily.

We were always full just with appetizers.

Finally, I was able to cook something like a birthday dish today.

ビーフステーキ2種とたくさんの野菜
2 Kinds of Beef Steak and Many Vegetables


春雨サラダ/ Clear Noodle Salad


栗ご飯
今年は我が家の栗もたくさん収穫できました。
けれど、これは皮付きの栗を購入し、料理しました。
栗は皮を剥くのが大変ですが、食べると美味しい!
苦労が報われました。

Sweet Chestnut Rice
We were able to harvest many sweet chestnuts 
from our garden this year.
However, I had bought these sweet chestnuts with shell 
 and cooked them.
Chestnuts are hard to peel, but they are delicious to eat!
The hard work was rewarded.

0 件のコメント:

コメントを投稿