2021年9月11日土曜日

2021年9月9日 雨とお菓子 / Rain and Sweet, 9th of September, 2021


目次 / Contents
1) 雨の音と水飛沫 / Sound of Rain and Splashes of Water
2) 今日のお菓子 / Today's Sweet




1) 雨の音と水飛沫 
    Sound of Rain and Splashes of Water
日頃、1階で夫Rが2階で私が過ごしています。

Rが雨が庭のデッキに降り注ぐ写真 (下の画像を見せに2階へきました。

私の作品傾向や興味が水であったり、リフレクションであったりするので、それに沿った写真でした。

彼は私が彼の写真に触発されて私が自ら、雨の写真や動画を撮影することを促したかったのです。

確かに、彼の写真 は、私にとっては面白い写真でした。

また、私の創作に協力したいという彼の意向もありがたく思いました。

なので、ちょっと腰は重かったのですが、1階へi-phoneを持って撮影しに行きました。
Rの写真 / R's Photographs
Sound of Rain and Splashes of Water
My husband R is usually on the ground floor and I am on the first floor.

R came upstairs to show his photographs, above of the rain falling on the deck in our garden.

My work tendencies and my interests are water and reflection, so the photographs are in line with that.

He wanted me to be inspired by his photographs and encourage me to take rain photographs or videos myself.

Sure, his photographs are interesting for me.

I was also grateful for his intention to cooperate with my creations.

It took me a while to start going to the ground floor with my i-phone to .
私の動画
彼の写真ほど、面白い動画ではないけれど、こういう1つ1つの積み重ねが大事だと思うので撮影してよかったと思います。
私のブログも創作へ向けた1つ、
私にとってはスケッチブックなのです。
その結果は個展にあるのです。

My Video
It's not as interesting as his photographs,
 but I think it's important to try step-by-step, so I'm glad I took it.
My blog is also one of my creative ideas, a sketchbook for me.
The results has been in my exhibitions.




2) 今日のお菓子 / Today's Sweet
数日前に友人Izuからお菓子が届きました。
お菓子については下記

それ以後、Rは毎日1つづつ食べるのを楽しみにしています。

私はその1つから、一口分、お福分けしてもらいます。

私は、Rとは違い、甘党ではないので、それくらいでちょうど良いのです。


Today's Sweet
A few days ago, our friend Izu sent us some sweets.
About the Sweets, below.

Since then, R has been looking forward to eating one each day.

From each one, I take a bite which is our happiness share.

Unlike R, I'm not a sweet tooth, so that's just fine.
セット
2階の私のところへ、Rがこのセットを持ってやってきました。
トレイ、小皿、マグカップ、フォーク、ハサミとどれも
お気に入りの品々です

トレイ、小皿、マグカップは、旅行先々で購入。
思い出も蘇ってきます。

Set
R brought this set to me on the first floor.
Tray, small dish, mug, forks, scissors are all my favourite items.
We bought the tray, the small dish, and the mug in our travel destinations.
Memories can also come back.

今日のお菓子 / Today's Sweet


0 件のコメント:

コメントを投稿