2021年9月22日水曜日

2021年 9月17日 自宅 でミニ・ライヴ? /Mini- Live? in Home - 17th of September 2021


ウクレレ・ライヴ
2021年 9月17日
自宅にて 

Ukulele Live
17th of September 2021
 In Home
クーラーの内部掃除を "猫の手" のTさんにお願いしました。

掃除後に、Tさんがウクレレで、ミニライヴを披露してくださいました。

びっくり嬉しいライブでした。

Tさんは沖縄出身なので沖縄民謡を歌ってくれました。

なかなか外出もできないし、こんな機会でもないと生で楽器の音を聞くことはできません。

Tさんは今月が、夫Rの誕生日月であることは知りませんが、私にはRへのプレゼントに思えました。

後で、お誕生日の歌をリクエストすればよかったと後悔...。

3曲、歌って演奏してくださったのですが、このブログに1曲しかアップできません。

他の2曲は、1分50秒と3分20秒の短い動画なのに、'ファイルが大きい' と表示されてここに載せられません。(解決方法がわかません)

最後の1曲は、"島唄"(3分20秒)でした。

残念ですが1曲だけでもアップできて本当によかったです。

Tさんは、
「次は三線 (サンシン)で演奏します」
とおしゃってくださいました。

楽しみです!
とても楽しいひとときでした。
Tさん、どうもありがとうございました!
(Tさんには許可をいただいて載せています。)

It was a very fun time.
Thank you very much, T San!
(T san has given permission to post this.)
Ukulele Live
I asked T San of "Cat's Hand" to clean the inside of the air-conditioners.

After cleaning, San performed a mini-live with his ukulele.

It was a surprise happy live performance.

San is from Okinawa, so he sang Okinawan folk songs.

It's hard to go out, and we can't hear the sound of an instrument live without such an opportunity.

San doesn't know that this month is my husband R's birthday month, but it seemed to me as a gift for R.

Later, I regret that I should have requested the birthday song for R.

He sang and played three songs, but I can only upload one to this blog.

The other two songs are short videos of 1 minute 50 seconds and 3 minutes 20 seconds, but they are displayed as 'Large File' and cannot be placed here. (I don't know the solution)

The last song was "Shima Uta" which is a 1992 song by the Japanese band The Boom. (3 minutes 20 seconds)

It's a pity, but I'm really glad that I could upload even only one song.

He said "I would play the Sanshin next time". 

We are looking forward to it!
サンシン / Sanshin
画像は下記より / This from below

According to Wiki about Sanshin,
"The sanshin (三線, lit., "three strings") is an Okinawan and Amami Islands musical instrument and precursor of the mainland Japanese shamisen (三味線)."


0 件のコメント:

コメントを投稿