2021年9月21日火曜日

2021年9月14 - 15日 丸い日々 / Round Days, 14th - 15th of September 2021

目次 / Contents
1) 梅のお皿 /  Round Dish, 'Ume'
2) 新しい電気と月 / New Light and Moon



1) '梅' の丸皿 /  Round Dish, 'Ume'
楽しい日課
Rは友人Izuからもらったお菓子を1日1つづつ食べています。
甘党ではない私は、その1つからお福分けしてもらいいています。
今日、Rは私の磁器作品:丸皿の '梅' をお皿に選びました。
(9月14日撮影)

Fun Daily Routine
My husband R eats the sweets he was given 
by our friend Izu, one a day.
I'm not a sweet tooth, so I have a bite as happiness share with him.
 For the plate, today, R chose my porcelain work, round dish 'Ume'.
(Photograph on 14th of September)





2) 新しい電気と月 / New Light and Moon
2階の電気の1つがつかなくなって2ヶ月以上たって、ようやく新しい電気がつくようになりました。

当初電球が切れたのかと思い新しい電球購入を考えました。

そのための外出の機会を長らく得られずにいて、ようやく購入し設置しても電気はつきませんでした。

結局電気屋さんにきてもらいチェックしたら、本体が故障していることがわかりました。

古い電気は設置後15年以上経っているので、寿命ですし、家の中の配線に問題がないことがわかり、ほっとしました。

その後は、電気はネット購入し、設置したので2,3日で完了!

新しい電気は、蛍光色と電球色が選べ、明るさの強度も選べ、リモコンもあります。

リモコンに懐中電灯の機能がついていることをしった時は本当に驚きました。

15年の進歩はすごいな〜と思いつつ電気の光を眺めました。

天井の電気に興味を持っていたら、頭上に興味が続いていたらしく、月の撮影ができました。

最近月の撮影をしていなかったことに気がつきました。
パナソニックの電気です。
(9月15日撮影)

This is Panasonic's new light fitting.
(Photograph on 15th of September)

New Light and Moon
It's been more than two months since one of the lights on the first floor stopped working, and finally a new light appears.

At first we thought that the light bulb had burned out and so would buy a new light bulb.

We didn't have the opportunity to go out for a long time, and even when we finally bought and installed it, the light still couldn't work.

After all, when I asked an electrician to come and check it, we found that the main fitting was out of order.

It's been over 15 years since the old fitting was installed, so I was relieved to find that the light unit has reached the end of its life and that there are no problems with the wiring inside the house.

After that, we bought a light fitting online and installed it, so it took only a few days!

The new light fits tings ting has a remote control, and we can select the light colour from white to warm and can select the intensity of brightness.

I was really surprised when I found that the remote control also has an electric torch function.

I looked at the new light fitting, thinking that the progress of 15 years was amazing.

I was interested in the new round light fitting on the ceiling on the day, it seemed that I was still interested in looking overhead, and I took photographs of the moon.

I noticed that recently I hadn't been photographing the moon.

電球色の暖色も蛍光色の青白い光もつきます。

The new light has both warm colour and white.


蓋の中は小さな電球(?)がたくさんついていて、
従来の輪型の電球(蛍光灯)とは違っています。
それは円盤型のUFOを彷彿させました。
撮影し忘れてしまったのが残念です。

There are many small light bulbs (?) inside the fitting, 
which is different from the conventional ring-shaped light bulbs
 (fluorescent lamps).
It reminded me of a disk-shaped UFO.
 I forgot to photograph the inside, that's too bad.


窓から外を見ると月が出ていました。
Looking out of the window, the moon was there.


(9月15日撮影)
(Photographs on 15th of September)


9月15日の月
Moon of 15th of September



丸い、丸い、丸い日々でした。
(月は満月ではないけれど..ね)

They were round, round, round days.
(Although the moon is not a full moon ..)




0 件のコメント:

コメントを投稿