2021年5月30日日曜日

2021年5月28日 夕焼け / Sunset, 28th of May, 2021

目次 / Contents
1) フルーツサラダ / Fruit Salad
2) 素晴らしい夕焼け / Marvelous Sunset




1) フルーツサラダ / Fruit Salad
5月の草原
Rのフルーツサラダ
フルーツサラダを作ったのも、タイトルを決めたのも夫Rです。

May Meadow
R's Fruit Salad
My husband R made the fruit salad and decided the title.




2) 素晴らしい夕焼け / Marvelous Sunset
窓にピンクの光がさしていました。

「アッ!今日は綺麗な夕焼け」
と察し、カメラを持って外へ出ました。

出不精な私にとっては珍しいことでした。

西に向かって、開けている場所まで、緩やかな坂を1.2分くだりました。
お〜!/ WOW!
Marvelous Sunset
There was a pink light on the window.

"Ah! A beautiful sunset today"
I thought, and went out with my camera.

It was unusual for me, who is a stay-at-home.

Heading west, I went down a gentle slope for 1.2 minutes to the open place.



木のかげがドラゴンに見えます。
The shadow of the tree looks like a dragon.

⬇︎


ジャングルの夕焼けのようです。
It's like a jungle sunset.



空は、刻々と変化して行きます。
The sky changes from moment to moment.

⬇︎

数頭のドラゴン! / Several Dragons!
⬇︎


世界が夜へ動いて行きます。
The world moves to the night.


美しいというだけでなく、神秘的な世界を感じます。

Not only is it beautiful, but it also feels like a mysterious world.
⬇︎

家主さんの趣味なのか、庭師さんの趣味なのか、
珍しい剪定で、アートを感じます。

Whether it's the owner's taste or the gardener's taste,
I feel art with unusual pruning.


私が家を出た数分後に、Rは帰りかけていた私を見つけました。

彼も美しい風景を見ることはできましたが、私が見た風景よりも感動的な要素は減っていました。

'この一瞬!という場面' は、本当にその一瞬なのですね。

....人生もこんな感じ?...人との出会いもこんな感じ?....美に触れるのもこんな感じ?....

なかなか、永遠なものなんて存在しない....なんて、少し悲しい気持ちになるのも夕方の時間、昼と夜の間の、魔の時間なのかもしれません。

そんなふうに思っている時に、Rが横にいて、二人で緩やかな坂をのぼって帰りました。
美しい景色と時間をありがとう!
Thank you for the beautiful scenery and time!

A few minutes after I left home, R found me on my way back.

He was able to see the beautiful scenery, but there were fewer emotional elements than in the scenery I saw.

'This moment! This Scene' is really one moment, isn't it?

.... Is life like this? ... Is it like this when we meet people? .... Is it like this to touch beauty? ....

It's hard to find something eternal .... It may be the evening time, the magical time between day and night, that makes me feel a little sad.

When I was thinking like that, R was next to me, and together we climbed the gentle slope home.



0 件のコメント:

コメントを投稿