2021年5月24日月曜日

2021年5月21、22日 自宅 / At Home , 21st and 22nd of May, 2021

目次 / Contents
1) ありがとう! / Thank you! 
2) ツグミ / Dusky Thrush 
3) 今日のドラゴン神棚 / Today's Dragon Home Shrine



1) ありがとう! / Thank you!
友人Mから
(5月21日)
友人Mから、可愛いパッケージのコーヒーをいただきました。
本日、左のコーヒーの封を開けました。

From Friend M
(21st of May)
My friend M gave me pretty packages of coffee.
Today, I opened the coffee on the left.



花のドローイングとともに
美味しく飲みました。

カップはスエーデンで購入しました。
ありがとう!

With Flower Drawing
I drank it deliciously.
I bought the cup in Sweden.
Thank you very much!



友人Sから
お酒は友人Sからいただきました。
前日、飲み終えました。
美味しいお酒をありがとうございました。

From Friend S 
I got sake from my friend S.
We finished drinking the day before
Thank you for the delicious sake.



2) ツグミ /  Dusky Thrush 
ツグミ
(5月22日)
お隣の屋根の上にツグミ ()がいました。
わかりますか?
この写真は、i-phoneで撮影しました。

 Dusky Thrush 
(22nd of May)
There was a Dusky Thrush on the roof next door.
Do you find it?
These photographs were taken with my i-phone.

ツグミですか?
通常ニコン (Nikon) のカメラで撮影しますが
最近、i-phoneで撮影する回数が増えています。

i-phoneで撮影した写真に満足しているからです。
ですが対象と距離があり、ズームを使用する場合は、
ニコン (Nikon) のカメラの方が格段に素晴らしい!

それを実感するのはこのつぐみを撮影した時でした。
ところで、私はこの鳥が 'ツグミ'と信じていますが
Rは違う!と言うのです!

Is this a Dusky Thrush?
I usually photograph with my Nikon camera,
 but recently I've been photographing with my i-phone more often.
I'm happy with the photos I took with my i-phone.
But if I am at a distance from the subject and 
want to use zoom, the Nikon camera is much better!
It was when I photographed this Dusky Thrush that I realized it.
By the way, I believe this bird is a' Dusky Thrush', 
however, R said it is not!




3) 今日のドラゴン神棚 / 
    Today's Dragon Home Shrine
ドラゴン神棚
(5月22日)

Dragon Home Shrine
(22nd of May)


新しい仲間
この子は数年前に友人Hさんからいただきました。
他のドラゴンと雰囲気が違うので別の場所に飾っていました。
ドラゴン神棚へ変化を与えたいと思い、本日神棚に飾りました。

New Companion
This dragon was given to me by my friend H san a few years ago.
The atmosphere is different from other dragons, 
so I displayed the dragon in a different place.
I wanted to give a change to Dragon Home Shrine, 
so I decorated this here today.



コリアンダーの花
Coriander Flowers




スイカズラ
スイカズラの花がドラゴンに似合うように感じます。
当初はそれに気がつきませんでした。

Japanese Honeysuckle
I feel that Japanese Honeysuckle flowers look good with the dragons.
At first I didn't notice it.



花とドラゴン
この写真のスイカズラが
ヤマタノオロチ (八岐大蛇八俣遠呂智八俣遠呂知) に
見えてきてしまいます() 。
そして絵本の表紙のドラゴンに戦いを仕掛けている?

Flower and Dragon
This Honeysuckle appears like a Yamata no Orochi (Laugh).
Yamata no Orochi is a legendary eight-headed and
 eight-tailed Japanese dragon/serpent.
And are you challenging the dragon 
on the cover of the picture book to a fight?.

ヤマタノオロチ / 
Yamata no Orochi
画像は下記より / This from below



0 件のコメント:

コメントを投稿