2021年5月27日木曜日

③ 2021年5月23・25日 特別な日 / Special Days, 23rd and 25th of May, 2021

目次 / Contents
1) 5月23日 / 23rd of May
     A. 来客 / Guests
     B. フルーツサラダ / Fruit Salad
2) 5月25日 / 25th of May
     A. 朝の空 / Morning Sky
     B. 朝の音 / Morning Sounds
     C. 月の魔法 / Moon Magic



1)  5月23日 / 23rd of May
A. 来客 / Guests
久しぶりに来客がありました。

以前住んでいた二階堂のお隣のNファミリーです。

私のお誕生日 (4月) プレゼントを届けにいらしてくださいました。

実はNファミリーをGW中に我が家へお招きしていたのですが、鎌倉市が、'まん延防止等重点措置' を施行したのでキャンセルしました。

Nファミリーのご都合が合う日がなかなかなく、訪問がこの日になりました。

お茶も茶菓子もなし、庭でおしゃべりしただけでしたが、楽しいひと時でした。

R自慢?のブルーベリーのネットを最初の話題に、雑談をしました。
ブルーベリーのネットについては下記

プレゼント
たくさんのプレゼント、ありがとうございました。
誕生日のカードは、4月にいただいていました。

Presents
Thank you for many presents.
I received my birthday card in April.
Guests
We had guests for the first time in a long time.

This was the N familyNikaido neighbours where we used to live.

They came to bring my birthday (April) present.

Actually, we invited the family to our house during Golden Week, but we canceled it because Kamakura City implemented 'Measures focused on specific areas to prevent the spread of the coronavirus'.

It was difficult for the family to have a convenient day, so their visit came on this day.

There was no tea or sweets, we just chatted in the garden, but it was a happy time.

We had a chat about my husband R being proud (?) of the blueberry net, as the first topic.
About  the blueberry net, below.
バックの中は白いTシャツ
姉への今年の誕生日プレゼントのお願いは、
'シンプルな上等のTシャツ'でした。
Nファミリーはそれを知りませんでしたが、
上等な白いTシャツをプレゼントしてくださいました。
びっくり、嬉しい、偶然でした。
ありがとうございました。

White T-shirt in the Bag
For this year's birthday present, I had asked my sister 
for a 'simple fine T-shirt'.
N family didn't know that, but they gave me a white fine T-shirt.
It was a coincidence, I was surprised and happy.
Thank you very much.


 B. フルーツサラダ / Fruit Salad
メランジェ
Rのフルーツサラダ。
今日のタイトルはRが決めていました。
1つのお皿に盛るのでなく、2つに分けています。
彼は何かしら、新しいアイディアを盛り込んで、
楽しませてくれます。

Melanges
R's Fruit Salad.
Today's title was decided by R.
Instead of serving on one plate, it is divided into two.
He entertains me with some new ideas.




2) 5月25日 / 25th of May
A. 朝の空 / Morning Sky
朝の空
わ〜っ!と心の中で思わず叫ぶ!
どうしてもドラゴンが飛んでいるように見えてしまいます。

Morning Sky
Wow! I scream in my inside!
I can't help it, it looks like a dragon is flying.



B. 朝の音 / Morning Sounds
若い鶯 (ウグイス) が、まだ、'ホーホケキョ' と定番の節で鳴けず、
一生懸命歌の練習をしています。

聞いていて微笑ましい...。

山鳩 (ヤマバト / キジバト雉鳩) や他の鳥の鳴き声も聞こえます。

動画にはトンビが空を回っている様子も写っています。

Morning Sounds
The young Japanese Bush Warbler : Uguisu is still practicing singing hard, not being able to sing in the classic song of 'Hōhōkekyo'.

It's pleasant (smile‐provoking) to hear ...

You can also hear an Oriental Turtle Dove and other birds singing.

The video shows a black kite circling in the sky.




C. 月の魔法 / Moon Magic
ふと夜空を見上げるとミステリアスな夜空が広がっていました。

私は興奮して何枚も撮影しました。

その中から、ここに14枚の写真を載せます。

ミステリアスな夜空は、数分で通常の夜空に変わってしまいました。

撮影した時には知りませんでしたが、翌日は、スーパームーンと呼ばれる満月で、皆既月食が見られる日でした。

実際、私達の場所では、雲がかかり、スーパームーンも皆既月食も見ることはできませんでした。

25日の月が、不思議な風景を私に見させてくれ、私は満足しています。
月が魔法を放っているようです。
The moon seems to cast magic.
Moon Magic
When I looked up at the night sky, a mysterious night sky was spreading.

I was excited and took many photographs.

Here are 14 of them.

The mysterious night sky turned into a normal night sky within a few minutes.

When I photographed, I didn't know that the next day would be a full moon called a Super Moon, and we might be able to see a total lunar eclipse.

In fact, where we were, it was cloudy and we couldn't see the Super Moon or the total lunar eclipse.

The moon on the 25th gave me see mysterious views, and I am satisfied.


海に浮かぶ月
月が海の中にあるように見えます。
なぜか、何枚かの写真は青味が強く撮れました。

Moon Floating in Sea
It looks like the moon is in the sea.
For some reason, some of the photos were very bluish.






物語の中で、荒野に浮かぶ月を見上げている気になります。

I feel like I'm looking up at the moon
from the wilderness in a story.


夜間飛行
飛行機が右上に見えます。
下の写真は飛行機の拡大部分です。
飛行機からこの月を見るとどんなふうに見えるのでしょうか?

Night Flight
You can see an aeroplane in the upper right.
The photograph below is an enlarged part to show the aeroplane.
What would I see if I were looking at this moon from the aeroplane?






月の輪 / Halo or Moon Ring










素晴らしい、魅惑的な魔法の時間でした。

お月様、ありがと〜〜〜!


This was a wonderful and enchanting spell of time.

It was a wonderful, fascinating magical time.

Thank you, Mo~~on!



0 件のコメント:

コメントを投稿