2021年4月22日木曜日

2021年4月10日 外出と自宅 / Outside and Home, 10th of April 2021


目次 / Contents
1) 大倉山 / Okurayama
2) 鎌倉山 / Kamakurayama
   A. 交番 / Police Box
   B. 苔丸 / Kokemaru
   C. 庭師の力 / Power of Gardener
3) 帰宅 / Returning Home 
   A. ビール / Beers
   B. ワイン / Wine
   C. 花か歯か / Flowers or Teeth 




1) 大倉山 / Okurayama
Rのが急に歯医者へ行かなければならなくなりました。

私達の歯医者さんは、私の友人A先生で、横浜の大倉山で歯科医院を経営しています。

Rには通訳が必要なので、私もついてゆきました。

現地に予約時間よりも早めについたので、途中の公園: 太尾堤緑道 (フトオツヅミリョクドウ) で一休みしました。

このセクションの写真は、i-phoneのカメラを使用して撮影しています。

暗渠化し、この緑道ができたと聞きました。
I heard that this green area was created after being culverted.

この周辺は結構喧騒としていますが、
ここはのんびりとしています。

The area is quite noisy, but here is laid-back.
Okurayama
My husband R suddenly had to go to see a dentist.

Our dentist is my friend A, who runs a dental clinic in Okurayama, Yokohama.

R needs an interpreter, so I went with him.

We arrived at the site earlier than the reservation time, so we took a rest in the park on the way : 'Futotsuzumi-ryokuchi'.

The photographs in this section were taken by my i-phone camera.













ここは、歯科医院前
Here is in front of the dental clinic.


Rの歯の治療も無事すみました。
よかった!

R's tooth has been successfully treated.
It was good!







2) 鎌倉山 / Kamakurayama
A. 交番 / Police Box
歯医者さんから、どこにもよらず鎌倉山へ戻ってきました。

我が家の最寄りのバス停の隣は、交番です。

交番でメダカを飼っていたり、小さいですが素敵なガーデンがあったり、地域密着型の交番です。

Police Box
From the dentist, we returned to Kamakurayama straightaway.

There is a police box  next to the bus stop closest to our house.


The police box has kept Killifish : Medaka and a small but nice garden, I think it is 
 a community-based police box.






B. 苔丸 / Kokemaru
苔丸
神奈川県鎌倉市鎌倉山2-15-9
苔丸さんのFacebook : 
電話: 0467-31-5174

Kokemaru
2-15-9 Kamakurayama, Kamakura City, Kanagawa Prefectur
Click here for Kokemaru's Facebook → 
Phone : 0467-31-5174


















C. 庭師の力 / Power of Gardener
素人にはできない庭木の手入れですね。

This shows great care of the garden trees : Niwaki,
 that amateurs cannot do.

公園のようですが、個人の所有です。
It looks like a park, but it is privately owned.





3) 帰宅 / Returning Home 
   A. ビール / Beers
横浜、大倉山の歯科医院まで、夫婦揃って出かけましたが、直帰。

自宅でのんびりとビールを飲みました。
 Beers
We went to the dentist clinic in Okurayama, Yokohama and returned home directly.

We had a relaxing beer at home.
ビルギービールを思わせる味でした。
ルピシアのビールは、総じてベルギービール系の味が
するように思います。

The taste was reminiscent of Belgian beer.
I think Lupicia beers generally taste like Belgian beer.



ラズベリーの味がするビールです。
意外なことに美味しく飲めました。

A beer that tastes like raspberries.
Surprisingly, we were able to drink it deliciously.



B. ワイン / Wine
今月は私の'お誕生日月'なので、馴染みのあるマスターソムリエの高野豊氏セレクションのワインを注文しました。

私達が横浜から帰宅後、すぐに宅配便が届きました。


手ごろな価格で美味しいワインが飲めます。
We can drink delicious wine at a reasonable price.

Wine
This month is my 'Birthday Month', so I ordered a set of wine which was selected by a master sommelier, Mr. Yutaka Takano who is familiar for me.

A courier arrived immediately after we returned home from Yokohama

シャンパンも2本注文しました。
I also ordered two bottles of champagne.

飲むのが楽しみです〜〜!

I'm looking forward to drinking ~~!


 C. 花か歯か / Flowers or Teeth
花か歯か
R
がフルーツサラダを作りました。
キウイが花形に切られています。
でも今日は、歯に見えてしまいました ()!

Flowers or Teeth
R made fruit salad.
The kiwi is cut into flower shapes.
But today, they look like teeth (Laugh)!






0 件のコメント:

コメントを投稿