2021年4月20日火曜日

② 2021年4月9日 "ラ コッリーナ" - 七里ヶ浜 / "la collina" in Shichirigahama , 9th of April 2021


目次 / Contents
1) ラ コッリーナ /  la collina
2) 我が家のモッコウバラ / Lady Banks' Rose in Our Garden



1) ラ コッリーナ / la collina
私と夫Rは、七里ヶ浜の西友に行きました。

自宅と西友の往復の様子は下記のセクションです

西友の後に、輸入雑貨店 : la collina (ラ コッリーナ)  : へも寄りました。

'ラ コッリーナ' には、鎌倉山へ引越ししてまもない頃、一度入ったことがあり、カードを買った記憶があります。

私の好みは、子供っぽいと言う自覚があります。

このお店は、大人の女性の好みに感じました。

その後、一度も入ったことがないお店でした。

現在、コロナ禍で東京やその他の地に出かけられないので、友人へのプレゼントを求めて寄ってみました。
 la collina
〒248-0025 神奈川県鎌倉市七里ガ浜東3-1-12
電話 / Phone:0467-38-6768
営業 / Open :11: 00 - 18: 30
定休日:月曜日と火曜日

3-1-12 Shichirigahamahigashi, Kamakura City,
Kanagawa Prefecture 248-0025
Regular holiday :  Monday and Tuesday

la collina
I and my husband R went to Seiyu supermarket in Shichirigahama.

About between our house and Seiyu is the section, below.

After Seiyu, we also stopped by the imported things shop : la collina : .

 I once entered  'la collina' shortly after moving to Kamakurayama, I remember buying some cards there.

I am aware that my taste is childish.

I feel that this shop's taste for an adult woman.

After that, I had never visited the shop.

Currently, we can't go to Tokyo or other places because of the corona chaos, so we stopped by for a gift for my friends.
入り口周辺 / Around Entrance

撮影はお店の許可を得ています。
Photographs are with the permission of the shop.


白い棚の下に機関車のおもちゃがあります。
素材は、プラスティックでしょうか?

There is a locomotive toy under the white shelf.
Is the material plastic?



店内から七里ヶ浜プロムナードを見る
View the Shichirigahama Promenade from inside the shop

窓辺の小さな人形達
Little dolls on the windowsill


店内 / Inside
広々とした印象を受けます。
壁を取り除いて1つのスペースにしたのかと推測します。

I get the impression that it is spacious.
I guess they removed walls to make one space.

私はこのバターナイフに惹かれましたが
購入はしませんでした。

I was attracted to these butter knifes but didn't buy.






表から裏へ続く壁面
Wall surface from front to back




中心部分
スペースがゆったりしているので、
ゆっくりと見ることができます。  

 Central Part
The space is spacious so you can look slowly.









海辺の雰囲気を作っています。
It creates a seaside atmosphere.
石鹸のパッケージが凝っています。
私は、パッケージに惹かれて石鹸をいくつか買いました。

The soap package is elaborate.
I was attracted to the packaging and bought some soaps.
魚の形の石鹸の箱も魅力的でした。
でもこちらは購入していません。

The fish-shaped soap box was also attractive.
But I didn't purchase this.



購入したいものを見つけるのは、
私には難しいと感じました。
店内を見るのは楽しいのです。

I found it difficult for me to find what I wanted to buy.
It's fun to look inside the shop.




2) 我が家のモッコウバラ 
    Lady Banks' Rose in Our Garden
最近は、外出前や帰宅時にモッコウバラ (木香茨 / 木香薔薇)を見ます。

Nowadays, I see Lady Banks' Rose before going out or when I come home.
ずっと調子が悪かった、我が家のモッコウバラ
今年はとても調子が良いです。
嬉しくて、ほぼ毎日撮影してしまいます。

Our  Lady Banks' Rose has been in bad condition for a long time, 
is in very good condition this year.
I'm so happy that I photograph almost every day.










0 件のコメント:

コメントを投稿