2021年4月7日水曜日

③ 2021年3月27日 外出 - 友人の庭 / Go out - Garden of Friends , 27th of March 2021

友人の庭 / Garden of Friends 
私と夫Rは、鎌倉の友人カップルH&TJに葉山にある、カフェ、
"パッパニーニョ / Pappa Nino"
に連れて行ってもらいました。
"パッパニーニョについては下記

その後、H&TJの庭に寄りました。

このセクションは、彼らの庭についてです。

駐車場脇
ここの土があまり良くないので植物がよく育たないと
聞きましたが、十分綺麗な花達が咲いていました。


Next to Car Park
I heard that the plants do not grow well
 because the soil here is not very good,
 however, beautiful flowers were in bloom.


Garden of Friends 
I and my husband R was taken to "Cafe Pappa Nino" in Hayama by 
a friend couple H&TJ in Kamakura.
About visit "Pappa Nino", below.
After that, we stopped by H&TJ's garden in Nikaido.

This section is about their garden.

駐車場脇 
真っ白く、大きな水仙

  Next to Car Park
A pure white, large Narcissus (Daffodil).


H&TJの庭は、庭師さんが入っています。

庭師さんが入っている庭であることをとても感じました。

樹形の形が整っていて、木々の大きさが庭のサイズに綺麗にあっています。

なるほど〜、プロの仕事とはこういうことなのかと感心しました。

海棠
海棠 (カイドウ) が庭に適した大きさで元気に咲いています。
私は、鎌倉に住み始めてから海棠を知りました。


Malus Halliana
Malus Halliana is in a size suitable for the garden
and is in full bloom
I found about Malus Halliana since I started living in Kamakura.


The garden of H&TJ is looked after by a gardener.

I really felt that the garden has been with the gardener.

The shapes of the trees are well-organized, and the size of the trees fits nicely with the size of the garden.

I see, I was impressed with what professional work is like.

桃の花
見てください!美しいこの形!

Peach Blossom
Please look! This beautiful shape!



この時期の主役、桜
数年前に、この桜の下でのお花見に招かれました。
その時と比べると随分大きくなりました。
健康的に美しい...
'健康的’と感じるのは、木がのびのびと四方に
邪魔されることなく育っていることだと思います。
この印象を持つのは庭師さんの手が
入っているからなのだと思います。

Cherry, the Protagonist in This Season
A few years ago, we were  invited to Ohanami 
under the cherry blossoms.
It's much bigger than that time.
Healthy and beautiful ...
I think that what feels "Healthy" is that the tree grows freely 
and undisturbed in all directions.
I think that this impression is due to the hands of the gardener.

見ていると魂の浄化が始まるような気がします。
Looking at it, I feel that the purification of the soul begins.


ただ美しいと感じるだけで幸せになります。
Just feeling this is beautiful makes me happy.



上だけでなく下へも伸びています。
It extends not only up but also down.

薔薇の話をしている時に、Hさんから植物は過酷な環境にあると先祖返りをするという面白い話を聞きました。

While talking about roses, an interesting story that I heard from H is that plants revert to original wild variety when they are in a harsh environment.

レンギョウ
黄色い花は元気を与えてくれます。
少なくとも私はそう感じます。
これはレンギョウ (連翹) でしょうか?

Forsythia
The yellow flowers give us energy.
At least I feel that way.
Is this a Forsythia?




ブルーベリー
我が家にもブルーベリーがあるので
彼らとあった時には、時々ブルーベリーの話をします。
Hさんからブルーベリーのジャムをいただき、
それがきっかけで自分でも作るようになりました。
そういえば、パウンドケーキも彼女からの影響で
作るようになりました。

 Blueberry
We also have a blueberry in our garden, 
so when I meet them, I sometimes talk about blueberries.
 H had given us some blueberry jam,
 which led me to make it myself.
By the way, I now make pound cakes,
 which was also by her influence.



シャガ
たくさんのシャガの花が咲いていました。
鎌倉ではよく見かけるのですが。
残念ながら、我が家のシャガはあまり育ちませんでした。

Iris Japonica  : Shaga
Many flowers of Iris Japonica  : Shaga were in bloom.
I often see it around Kamakura.
Unfortunately, our Shaga doesn't grow much.



ローズマリー
このローズマリーの他にもう1つローズマリーがあります。
それぞれのローズマリーは違う香りがするそうです。
また他にも複数のハーブも育てられています。

それらのいくつかをいただきました。
ありがとうございます。

Rosemary
Besides this rosemary, there is another rosemary.
Each rosemary has a different scent.
Several other herbs are also grown.
We received some of them.
Thank you.




ハーブ
:2種類のミント
いただいたローズマリー()は2種類ありましたが撮影し忘れました。すみません。
ちなみにお皿は私の磁器作品です。

Herbs 
Left and Right : 2 types of mint
There were two types of rosemary (middle) that we received, but I forgot to take a photograph, sorry.
By the way, plates are my porcelain works.


この晩は、我が家で4人で楽しく過ごしました。

自宅で友人と過ごすのは、本当に久しぶりのことでした。


We had a great time with four people at our house this evening.

It's been a long time since we spent time with our friends at home.

0 件のコメント:

コメントを投稿