2020年12月27日日曜日

㊹ 2020年12月 徒然なるままに - 1) クリスマス・デコレーション / Leisurely I face my daily life - 1) Christmas Decoration , December 2020

目次 / Contents
1) ありがとうございました!/ Thank you very much!
2) 小さな世界 / Small World

From Coonie and R
ありがとうございました!
Thank you very much!



1) ありがとうございました!
    Thank you very much!
12月に入って、友人達から素敵なカードやプレゼントが届きました。

珍しく?こまめに撮影し、自分の記憶力の低下を補う写真を得ることができました。

一度は、お礼の意味を込めて、ブログに載せようかとまとめましたが、何か心に引っかかるものが生じました。

クリスマスの飾りの中に組み込まれるものは別にして、プレゼントに焦点を当てた写真の公開は、今回は控えることにしました。

ブログには載せませんが、カードやプレゼントを送って下さった方々には、本当に感謝をしています。

ありがとうございました。



Thank you very much!
In December, I received wonderful cards and gifts from our friends.

Unusually? I took photographs diligently and was able to get photographs that compensate for my poor memory.

At one point, I was going to post them on my blog with the meaning of gratitude, but something that caught my heart happened.

Apart from what is included in the Christmas decorations, I decided to refrain from publishing photos of gifts this time.

I won't post them on my blog, but I'm really grateful to the people who sent us the cards and gifts.

Thank you very much.



2) 小さな世界 / Small World
私と夫Rは、キリスト教徒ではありません。

私達にとってクリスマスは、'お祭り' です。

これはほとんどの日本人に言えることではないかと思います。

私は、'お祭り' を家の各コーナーに作るのが好き!

私にとって、小さな世界を作ることは、ファンタジー世界を作ることと同じ喜びです。

Rがそこへ参加することを前向きに、そして楽しんでくれることは、嬉しいことです。

神仏に感謝、人々に感謝、友人に感謝、家族に感謝。

クリスマスを一緒に過ごすことは、私達にとって、それで十分幸福感を得られます。

家の中の小さな世界の幸福とラッキーに、'感謝'

Small World
I and my husband R are not Christian.

Christmas is 'Festival' for us.

I think this can be said for most Japanese people.

I like to make 'Festivals' in each corner of our house!

For me, creating a small world is the same joy as creating a fantasy world.

I'm glad that R is positive and enjoyable to participate in it.

Thank God and Buddha, thank people, thank friends, thank family.

Spending Christmas together is enough for us to be happy.

I am 'Thankful' for the Happiness and Luck of the small worlds in our house.















































































































次のセクションもクリスマス・デコレーションについてです。


The next section is also about Christmas Decorations.

0 件のコメント:

コメントを投稿