2020年12月27日日曜日

㊻ 2020年12月24, 25日 徒然なるままに - イヴとクリスマス / Leisurely I face my daily life - Christmas Eve and Christmas Day, 24th and 25th of December 2020

目次 / Contents
1) クリスマス・イヴ / Christmas Eve
2) クリスマス / Christmas Day



1) クリスマス・イヴ / Christmas Eve
12月24日
12月に急に母が手術入院し、イヴの前日に退院でした。
私が自宅に戻ってきたのが昨晩だったので、
イヴの朝、私も夫Rもイヴであることを忘れていました。
ともかく、シャンパンを開けて、
雰囲気の盛り上げを計りました ()。

24th of December
My mother was suddenly hospitalized for surgery in December 
and was discharged the day before Christmas Eve.
I came back home last night, so on the morning of Christmas Eve, 
I and my husband R forgot that this day was Christmas Eve.
Anyway, we opened the champagne and
 tried to make our atmosphere more exciting (Laugh).




乾杯!
私のブログ更新が1年遅れていました。
ブログは私にとっては、日常の記録と共に、
'作品のためのスケッチブック'
なのです。
ようやく、最近、今年のセクションを扱うようになりました。
クリスマス・イヴまでには、
今年の12月のセクションを更新できるようになりました。
写真の整理、英語、日本語でのリサーチと文章作成などの
PCでの作業を主に2階のスタジオでしました。
イヴの乾杯をRとこのスタジオで、まずはしました。

Cheers!
My blog updates had been delayed by a year.
For me, my blog is a 
'Sketchbook for My Works' 
along with everyday records.
Finally, I've recently started working on this year's section.
By Christmas Eve, 
the December section of this year has been updated.
I mainly worked on the PC, such as organizing photographs,
 researching and writing sentences of English and Japanese 
in the studio on the first floor.
First of all, I had a toast for Christmas Eve with R in this studio. 






ちょっと私の 'お疲れ'が見える、イヴのスナックです。
ですが、それなりに、楽しみました。
スナックを摘んでいる途中、訪問客を迎えました。

Christmas Eve's snacks that give me a glimpse of my 'tiredness'.
However, we enjoyed it as it was.
While picking snacks, we welcomed a visitor.



友人の訪問
鎌倉の友人Tが、忙しい中、
クリスマスカードとプレゼントを持参して、
突然、訪問してくれたのです。
束の間ではありましたが、クリスマスの乾杯を親しい友人と
一緒にできたことは嬉しかったです。

Friend Visit
Our friend T in Kamakura suddenly visited us
 with a Christmas card and presents while he was busy.
It was a short while, but I was happy to have 
a Christmas toast with our close friend.




2) クリスマス / Christmas Day
ロースト・チキンが焼ける間に、
Rが彼の力作のクリスマス・カードとプレゼントを
披露してくれました。


While the roast chicken was roasting,
R showed off 'his masterpiece Christmas card and gift'.




煙突をはずすと箱が開きます。
感動!

Remove the chimney and the box will open.
Impressed!




煙突
煙突の中に何かケースが!

おっ、これは指輪?かアクセサリーか?
私は彼からアクセサリーをプレゼントされたことがありません。
結婚指輪さえももらっていません。
ついにその時が来たのか?
期待大!大!大!
なんと、これは、カメラの充電器で単に重りがわりに
使用されていただけでした。
私は、涙を流しつつ、笑いこけました!
果たして、箱の中は?
すでに、この時には、妄想は何も抱いていませんが、
いったい、彼が何を準備したのか、興味津々でした。

Chimney
There is a case in the chimney!
Oh, is this a ring? Or accessories?
I have never received an accessory from him.
I didn't even get a wedding ring.
Has that time finally come?
High expectations! High! High!
This was just used as a weight in the camera charger.
I was laughing with tears!
What's inside the box?
Already at this time, I had no delusions, 
but I was very curious about what he had prepared.



小屋の中
あ〜っ!これはチョコ棒!
笑う〜〜〜!

Inside Cabin 
Ah! This is chocolate bars!
Laugh~~~!

少し前に彼が試しにチョコ棒を買ってきました。
ラッピングが可愛くて彼が気に入ったのです。
甘いものをあまり食べない私が、
このチョコ棒1袋を1日で食べてしまいました。
なので彼は、'これはcoonieのお気に入り’と
勘違い(と私は書いておきましょう)して、
クリスマス・プレゼントにしたのです。
何はともあれ、どうも、どうも、ありがとう!

Not long ago he bought a chocolate bar to try.
The wrapping was cute and he liked it.
I don't eat many sweets, 
but I ate this bag of chocolate bars in a day.
So he misunderstood (I should write) that 
'this is coonie's favourite'
 and made it his Christmas present.
Anyway, thank you very much!

ちなみに、私は、彼に何も用意していませんでした。

彼が英国にいたせいで、結婚記念日旅行にも行けなかったし、私の
誕生日プレゼントもなかったし、私達の誕生日のお料理もクリスマスのお料理も私がするし、私が彼に何かを用意する気持ちになれないことを、神様は、許してくださることでしょう。

追記&訂正:私はクリスマスライトを彼にプレゼントしました。彼もスワロブスキーの、2020年・雪の結晶のオーナメントをプレゼントしてくれていました。


By the way, I didn't prepare him anything.

I couldn't go on our wedding anniversary trip because he was in Britain, I didn't have a gift for my birthday from him, I cooked Christmas dinner and our birthday's dinners and so on, God will forgive me who can't feel like preparing something for him.

Postscript & Correction : I presented him Christmas lights. He also presented me with Swarovski 2020 Snowflake Ornaments.
カードと共に
(撮影し忘れたカードもあります。ごめんなさい)

With Cards
(Some cards I forgot to photograph. I'm sorry)




一緒に撮影できなかったカード
Cards that could not be photographed together.




根菜類のグラタン / Root Vegetable Gratin



メリークリスマス、2020!
Merry Christmas, 2020!



来年は、健全な世の中になりますように!

この日も様々な場所で働いている方々に感謝!


I wish a healthy world next year.

Thanks to the people who work in various places 
on this day as well!

0 件のコメント:

コメントを投稿