2020年11月22日日曜日

❸ 2019年11月25日 ギャラリーネスト - 北鎌倉 / Gallery Nest in Kita-Kamakura, 25th of November 2019

目次 / Contents
1) ギャラリーネスト / Gallery Nest
2) 展示 / Display
3) 食事 / Meal


1) ギャラリーネスト / Gallery Nest
まだ英国に住んでいるときに、夫Rと鎌倉へ住居の下見にきました。

あれは2008年11月だったでしょうか?

その時に、北鎌倉の"ギャラリーネスト / Gallery Nestを訪ねましたが、お店がいっぱいで入ることができず、大変残念な思いをしました。

ギャラリーという名前がついていますが、基本はカフェレストランで、お店の壁や棚を用いて、作品を展示しています。

ギャラリーの自慢は、チーズケーキなので、主軸は飲食であることがわかります。

ギャラリーの場所は便利ではなく、その上、北鎌倉の観光スポットとは反対方面にあります。

鎌倉に住み始めてから北鎌倉へ複数回行きましたが、"ギャラリーネスト"を訪ねる機会を持てませんでした。

実はその存在も忘れてしまっていました。

今回の北鎌倉ギャラリー花眠』で、"原画カレンダー展" 開催された時、ギャラリーネストがギャラリー花眠』の近くにあることに
気がつきました。

なので、ギャラリー花眠』の後に"ギャラリーネスト"を訪ねてみました。

Gallery Nest
When I was still living in Britain, I visited Kamakura with my husband R to pre-research our house.

Was that November 2008?

At that time, we visited "Gallery Nest" in Kita-Kamakura, but I was very disappointed that we couldn't enter because their cafe was full.

Although it is called a gallery, it is basically a cafe restaurant, where works are exhibited using the walls and shelves of the cafe.

The gallery is proud of its cheesecake, so I can see that the main axis is eating and drinking.

The location of the gallery is not convenient, and moreover, it is in the opposite direction of the tourist attractions in Kita-Kamakura.

We have been to Kita-Kamakura several times since we started living in Kamakura, but we didn't have the opportunity to visit "Gallery Nest".

In fact, I forgot its existence.

When the "Original Calendar Exhibition" was held at "Gallery Kamin" in Kita-Kamakura in 2019, I noticed that Gallery Nest was near "Gallery Kamin".

So, this time we visited "Gallery Nest" after "Gallery Kamin".
この階段脇に下の案内が出ています。
ここを上がってゆきました。

There is a guide below on the side of these steps.
We went up here.





2) 展示 / Display
光、風、北鎌倉の借景をコンセプトに設計されました。
設計は、久保 文孝 (? ~)氏。
1995年竣工。
お店は1997年にオープンしています。

It was designed with the concept of light, wind,
and the scenery of Kita-Kamakura.
Designed by Fumitaka Kubo (? ~).
Completed in 1995.
The galley opened in 1997.

店内から
コンセプトの通り北鎌倉の景色が見えます。
 
 From Inside
I can see the view of Kita-Kamakura according to the concept.

ランチ時間をすぎていたせいか、空いていました。

It wasn't crowded, probably because it was past lunch time.

カーブの壁  / Curved Wall



11月末なので、クリスマスの商品ですね。

It's the end of November, so there are Christmas products.





私にはちょっと難しいセンス...
どう解釈して良いのかわかりません。

A little difficult sense for me ...
I don't know how to interpret it.








3) 食事 / Meal
グラスワイン、ビールを食事とともにいただきました。

We had glasses of wine and beer with our meal.



派手さはないけれど、1つ1つ丁寧に
作られている感じがしました。

It's not flashy, but I felt that
it was carefully made one step at a time.


接客も丁寧でした。

The customer service was also polite and careful.




自慢のチーズケーキ
濃厚で美味しい!
お土産のチーズケーキの袋は漆素材でできていて
とても美しかったです。


Proud Cheesecake
Rich and Delicious!
The souvenir cheesecake bag was made of lacquer material
 and was very beautiful.



チーズケーキが苦手はRはこちらのデザートを選びました。
なんでしょう?

R, who is not good at cheesecake, chose this dessert.
what is this?


ここの近くに来た際には、例えば、ギャラリー花眠..、寄ってもいいかもしれませんが、ギャラリーネストを目指しては、足を運ばないように思います。


When I come near here, for example to Gallery Kamin .., I may stop by, but I don't think I'll travel for Gallery Nest alone.





0 件のコメント:

コメントを投稿