2020年2月10日月曜日

❶ 2019年7月23. 24日 ヘレフォード - Brandon Lodge - Hereford 23rd and 24th of July, 2019

目次/ Contents
1) ヘレフォード / Hereford
2) B&B : Brandon Lodge



1) ヘレフォード / Hereford
私と夫Rは、マンチェスターへ行く前に、ヘレフォード / Hereford2宿泊しました。

ヘレフォードは、ヘレフォードシャーHerefordshireの州都(
郡庁所在地)です。

ヘレフォード図 Hereford Mappa Mundi があることで知られる、ヘレフォード大聖堂 / Hereford Cathedral があります。

ヘレフォード図 については下記

とは言うものの、私はヘレフォード大聖堂を訪ねてから、そこにヘレフォード図があることを知りました。(Rはそのことは知っていましたけれど...)

ヘレフォード図は、とても私好みの世界のものだったので、ヘレフォードの地を訪れたことを非常に嬉しく思いました。

ヘレフォード大聖堂やヘレフォード図については、のちのブログに載せます。

クリーム部分 イングランド
赤い部分 : ヘレフォードシャー

Cream colour part : England
Red Part : Herefordshire
画像は下記より/ This from below
Hereford
I and my husband R stayed in Hereford for two nights before going to Manchester.

Hereford is the county city (county seat) of Herefordshire.

Here is Hereford Cathedral known for its Hereford Mappa Mundi.
About Hereford Mappa Mundi, below.

That said, after I visited Hereford Cathedral and found out that there was Hereford Mappa Mundi. (R knew that, but ...)

The Hereford Mappa Mundi is my kind of favourite world, and I felt very pleased to visit Hereford.

Hereford Cathedral and Hereford Mappa Mundi will be included in a later blog.

真ん中にヘレフォード/ Hereford があります。
Hereford is centre on this map.
画像は下記より / This from below



2) B&B : Brandon Lodge
B&B の "Brandon Lodge" に2泊しました。

We have stayed for two nights in "Brandon Lodge".
B&B: Brandon Lodgeの本館
前庭からの正面を見る

Main  Building of Brandon Lodge
 Font  From Front Garden
前庭 / Front garden




ヘレフォードの地図
B&Bの壁にヘレフォードのマップがありました。
ちょっと驚いたのが、そのマップにこのB&Bが載っているのです。
特別に作ったのですね。

Map of Hereford
There is a map of Hereford on the B & B wall.
What surprised me was that this B & B was on the map.
They made it specially.

住所 : Address 
Ross Road, Hereford, HR2 8BH

左下にB&B / B&B on the left bottom


迎えてくださったオーナーさんは、親切でした。

The owner who welcomed us was kind.
入り口周辺 / Around Entrance




サンルーム 
到着日、玄関からここを通って、部屋へ行きました。
ヘレフォード図(複製) が飾ってありますが、
初めて通った時は気がつきませんでした。
Sunroom
On the day of arrival, we went to the room from here through the entrance.
A copy of the Hereford Mappa Mundi is displayed here, 
although  I didn't notice the first time I passed.



ヘレフォード図 
 Hereford Mappa Mundi





中庭 
使用しませんでしたが、素敵な空間でした。

Courtyard

We did not use, but here was a lovely space.

このB&Bは、空間の作り方、利用の仕方が、上手だなと思いました。

I thought that this B & B was good at creating and using space.

部屋は別館 / Our room was in an annex.



芝の中に / In the Grass




泊まった部屋 / Room Where We Stayed
容器入りのミルクが苦手な私達のために
オーナーさんは普通のミルクをピッチャーに入れて持ってきてくれました。
ありがとうございました。


For us who are not good at containerized milk,
the owner brought ordinary milk in a pitcher.
Thank you very much.



バスルーム / Bathroom

タイル張りの壁にタオルが収納してあります。
Towels are put in a tiled wall.



2日間の朝食 / Two Breakfasts
朝食は本館で食べます。
We had breakfast in the main building.





1日目のテーブル
右下は私のハンカチとi-phoneです。

Table, First day
My handkerchief and i-phone are on the bottom right.







2日目のテーブル / Table, Second Day




Rは、メインの朝食の前に両日ポリッジ (オートミール) も食べました。
Twice R ate porridge before the main breakfast. 

Rの2日目のオートミール
R's Second 
私は2日めの朝は、ポリッジをいただきました。
On the second morning I had a bowl of porridge.



私の朝食 / My Breakfasts



Rの朝食 / R's Breakfast


バー /  Bar
私は利用しませんでしたがR1度、ビールをここで飲みました。
彼は運転するので、ヘレフォードで夕飯を食べた時に
飲めないので、このバーを利用しました。
私は彼がバーに居る間にベッドで、夢の中...

I did not use it although R drank beer here once.
He used this bar because he drove and 
couldn't drink when we had dinner in Hereford.
I was already dreaming in bed while he was in the bar ...


ここがちょっと中心から離れているのが難点です。
車があれば、大したことはない距離です。

The drawback is that this is a bit off centre.
With a car, it's an alright distance.


なかなか良いB&Bでした。

Rが良いなら、ヘレフォードに行くなら、ここをまた利用したいです。


It was a good B & B.

If R is OK and we go to Hereford next, I would like to use here again.


0 件のコメント:

コメントを投稿