2020年2月9日日曜日

2019年7月18-19日 ウィンブルドン / Wimbledon, 18th -19th of July, 2019

目次 / Contents
1) 花かご / Flower Baskets 
2) フィッシュ&チップス / Fish & Chips 




1) 花かご / Flower Baskets 
2019年7月18日、マンチェスター/ Manchester よりウィンブルドン / Wimbledonへ戻ってきました。

マンチェスターについては前回のセクションに載せています(下記)。


On 18th of July 8, 2019, we returned to Wimbledon from Manchester.

About Manchester in the previous section, below.

ウイブルドンの花かご
ウィブルドンテニスのシーズンは道路沿いの花かごが
通常よりも豪華です。
すでにウィンブルドンテニスは終わってしまっていましたが、
花かごはまだ綺麗でした。


Wimbledon Flower Baskets
Flower baskets along the road are more luxurious
during the Championships, Wimbledon season.
The Championships was already over, but the flower baskets were still beautiful.




以前は、ウィンブルドンテニスに出かけましたが
ここ何年かは、Rが暑さにより弱くなり、行っていません。
せめて、花かごの撮影だけでもして、ウィンブルドンテニスの名残を
楽しみたいと思いました。

I used to go to The Championships before,
although in recent years R has been weakened 
by the heat and has not visited there.
At the very least, I wanted to enjoy the remnants of Wimbledon Tennis,
even by photographs of flower baskets.




坂の上からセンターロンドンを見る
View towards Central London from the slope


まだまだ高いビルができそうです。
They seem to be building more tall buildings.




白い花 
白い花に目が止まり、撮影。
夏だけれど、紅葉しているのはもみじの仲間でしょうか?


 White Flowers 

My eyes stopped at the white flowers and I photographed.
It's summer, but is a kind of the maple which is turning red?



なんという名前でしょうか?
What is that name?




2) フィッシュ&チップス / Fish & Chips 
フィッシュ&チップス
私が英国へ来てから、フィッシュ&チップスをまだ食べていませんでした。
Rはパブで何度か食べてました。
私のために彼が買ってきてくれました。
ありがとう!

Fish and Chips
I haven't eaten fish and chips since I came to Britain.
R had eaten them several times in pubs.
He bought these for me.
Thank you!


私は全部は食べられないので、彼とシェアーしました。
I couldn't eat the whole meal, so I shared them with him.


0 件のコメント:

コメントを投稿