2017年10月6日金曜日

㊵ 2017年7月26~28日 ヘルシンキ旅行 - 部屋での食事 / Helsinki Trip - Dinner in Our Room 28th of July, 2017


ストックマン百貨店のスーパーマーケットとデリカ・テッセンへ行きました。

I went to the supermarket and delicatessen of Stockmann.
フィンランドの方はクリーム味が好きと聞いていました。
なるほど、クリーム系の惣菜がとても多い!


I heard Finns like creamy tastes.
Indeed, a lot of choices look creamy.


海藻サラダがここにもありました。
私は、'小魚(ニシン)のソテー'がレストランで食べられませんでした。
ハカニエミ・マーケットホールのデリカテッセンの
'シラッカ' (バルト海のニシン タイセイヨウニシンより小さい
炒め揚げた(ソテー) 'シラッカピフヴィ / Silakkapihvi 'も食べられませんでした。
そこでの代用品である小魚のソテーは美味しくりありませんでした。
諦めきれず、ここで、'シラッカ' に似た、生の小魚を買いました。

Here is 'Seaweed Salad', too. I hadn't eaten small sauteed herring in a restaurant.
I hadn't eaten 'Silakkapihvi' in Hakaniemi Market Hall, either.
('Silakka's Saute', 'Silakka' is a type of herring from the Baltic sea 
which is smaller than Atlantic herring)
I ate a substitute fish in the Hall, although it was not good.
I could not give up about the  'Silakka',
 so I bought fresh fish which is similar to 'Silakka' here.



オランダ産
スーパーマーケットで食用のほうずきを見つけて買いました。
ヨーロッパでは普通に食べられていました。
ここ最近、日本でも食べらる機会が増えてきました。

From Holland
I found edible Houzuki : Physalis Alkekengi in the supermarket
and bought it.
Normally Houzuki has been available in Europe.
Recently in Japan, the chances of eating them have been increasing.


ヘルシンキでの最後の夕食
自分でソテーした小魚、塩がなくレモン汁のみで食べましたが
美味しかった!やっと満足しました()。
ザリガニも、夏がシーズンと聞いていたので買ってみました。
こちらはすでに調理済みです。
ほうずきは食べ放題...でもゴールデングリーンさんのほうずきの方が

ずっと美味しい!

The Last Dinner in Helsinki

I sauteed the fish, I did not have salt, so it was only with lemon juice,
though it was delicious! Finally I was satisfied (laugh).
I heard that the season for crayfish is in summer, so I bought them.
They were already cooked.
I could eat as much Houzuki as I wanted...
though Houzeuki from "Golden Green" are much better!



0 件のコメント:

コメントを投稿