2016年2月8日月曜日

⓬10月29日、九州旅行 - 1) 湯布院 / Kyushu Trip - Yufuin, 29th of October, 2015

湯布院  / Yufuin


別府から湯布院 (ユフインへ移動しました。

私は、湯布院と覚えていました。

これは、以前湯布院町のときに、町内に3カ所温泉があるので、有名であった町名を覚えていたからですが、湯布院町は近くの町と合併し、由布市 (ユフシ)となり、自治体としては消えてしまいました。

現在、町名とインターチェンジは「湯布院」ですが、駅名と温泉名は「由布院」になっています。

湯布院は観光地化がかなりすすでいて、鎌倉を思い起こしました。

鎌倉よりももっといろいろな方面に広がっていて、これからどうなってしまうのかしら?と心配になるくらいでした。


Yufuin

We moved from Beppu to Yufuin.

Yufuin (湯布院町 / Yufuin-chō) was a town, well-known for its three hot spring spas, located in Ōita Prefecture

Yufuin  is now a district within the city of Yufu.

Yufuin has been developing, which reminds me of Kamakura.

Maybe here is in more different ways, I wonder if the good original parts might be lost.
蒸気機関車が公園にあります。
There is a steam locomotive in a park.


レトロモーターミュージアム
Retro Motor Museum




民芸村博物館 
骨董品などが展示してあり、陶芸、染織、ガラス工房などもありました。
展示物に興味がれば、おもしろいかもしれませんが、 展示物やクラフトにあまり
興味がない方を惹きつける工夫がちょっとかけているように思いました。


 Folklore Museum Village 
They display antique things and have studios for a potter, dyeing and glass-making.
If people are interested in them, they would probably enjoy there,
however, I feel the museum lacks a little effort for drawing-in people
who are not strongly interested in the displays or the crafts.

ガラス工房
私はガラス室のものが好きです。
作るところを見るのも好き!


 Glass Studio
I like glass and watching it being made.




Glass ingredients in Japanese







お猪口(チョコ)でした。/ It will be a sake cup.



この屋根が特別な作り方をしていたのですが、
残念ながら詳細を覚えていません。

This roof is specially made,
unfortunately I do not remember the details.




最後はお土産屋さんでしたが、何も買いませんでした。
すみません。
ありがとうございました。

The last place is a souvenir shop, though we did not buy anything, sorry.
Thank you very much.

0 件のコメント:

コメントを投稿