2012年8月31日金曜日

由比ケ浜の夜-8月25日 / Night in Yuigahama Beach - 25th of August


H さん & TJ カップルが、夜に、Kちゃんと私を由比ケ浜に連れて行ってくださいました。

H san & TJ couple took me and K chan to Yuigahama Beach at night.


由比ケ浜
由比ケ浜は、湘南の中では最も有名で、にぎやかでした。
8月最後の土曜の夜ということもあったと思います。
人々は、最後の夏を楽しんでいたのでしょうし、私達もです。

ただ、富士山の景色を楽しむのなら、材木座海岸の方です。
Yuigahama Beach
Yuigahama Beach is the most popular beach in Shonan
so it was quite busy.
Moreover, it was the last Saturday night in August, or 'Summer'.
People enjoyed the last holiday of summer, us too. 
However, Zaimokuza Beach is better 
for looking at Mt. Fuji than Yuigahama Beach.

由比ケ浜は、相模湾にあります。

Yuigahama Beach is part of Sagami Bay.


下記はウィキペディアより
「湘南」とは、もともと現在の中国の湖南省を流れる

湘江の南部のことで、かつては長沙国湘南県が存在し、
中世には禅宗のメッカとなった。
日本における「湘南」も禅宗の流入に伴って広まったと考えられ、
「禅宗」を保護した鎌倉幕府の北条得宗家が居し、
国内初の禅寺「建長寺」や「円覚寺」を擁した鎌倉周辺の地域が、
中国の「湘南」にちなんで名付けられたといわれる。


そうなんだ〜、知りませんでした!
(でも、英語のウィキペディアでは、違う説明がされています)
空気上の水の粒がカメラのフラッシュに反応して
白い点になっています。
The water drops in the air reacted with my flashlight. 



民族料理店が集まる海の家
私達は、海の家で食事ををするために、ここに来ました。
この海の家は民族料理店が集まっています。
主にタイ料理で、私達もほとんどタイ料理をいただきました
楽しい夏の晩でした。
さん & TJ カップル、Kちゃん、
ありがとうございました。
 Ethnic Food Shops
We came here for a meal in the beach hut.
This beach huts has a few ethnic food shops and 
they all share tables and seats, and we shared our table. 
There are mainly Thai stalls and we mostly had Thai dishes.
I enjoyed the summer night!
Thank you so much, H san & TJ and K chan.




月と海
Moon and Sea
夜になっても、まだ浜辺で遊んでいます。
Even though it was night, people sill played on the beach.

海岸沿いの明かり
Seaside Lights 

0 件のコメント:

コメントを投稿