2012年8月26日日曜日

❶友人来訪 - 8月20,21日/ Friend Visiting - 20th, 21st of August



1) とっておきの白ワイン 'white dragon' 
     My Precious White Wine :  'white dragon'
ドラゴンと蛸
友人Wさんが、パートナーKさんと来てくれました。
今回、私は、私のとっておきの白ワイン : 
'white dragon
をついに開けました。

そのワインは、いつも美味しい野菜を届けてくれる
2010年の私の個展:
"Coonie's White Magic; White Gold Overseas"(下記に記録)
から
にあわせていただいたのです。

お隣のNさんから、教えていただいた、
蛸を600gも使用するイタリアン料理のレシピがあります。
そのお料理にほんの少し使用し、
あとは3人で美味しくいただきました。

Dragon and Octopus
My friend W san visited me with her partner.
This time, I finally opened my precious white wine :
'white dragon'

The wine came from 'Golden Green' who
always send me fresh vegetables,
when I had my exhibition : 
"Coonie's White Magic; White Gold Overseas"(below)
to

I have a good recipe for 600gm of octopus, 

which my neighbour N san gave me.

 I cooked it and using a little of  the wine.  

Then  we enjoyed the meal with the wine. 

 Golden Green さん!
どうもありがとうございました。

Thank you very much 
Golden Green!



2) 金魚 / Goldfish

私は、行きませんでしたが、鎌倉宮のお祭り(例際)に、友人カップルは出かけて行きました。

彼らは、金魚すくいをして、たくさんの金魚を持ち帰りました。

通常は、こんなに獲れませんが、お祭りの終わり際だったので、

おまけでもらったそうです。


Goldfish

I did not go to Bon Festival in Kamakura-gu, although the couple went there.

They did goldfish scooping and carried back many goldfish.

Usually people cannot get many, although when they went there, the festival was very close to the end  and they were given some extra goldfish.

金魚の撮影は翌日にしました。
I took photographs of their goldfish the next day.
紫色の金魚は偽物です。
The purple one is a fake.

ちょっと怖がっている様子?
私の友人がかわいがってくれるから、大丈夫よ〜!

W&Kカップルは無事に家まで車で持って帰りました。

They look afraid of me?
My friend will look after you well,
so you can be relaxed~~!

W&K couple took them safely in their car.




3) ライトで遊ぶ / Playing with Ball Lights

陽が落ちたあとに、かわいいライトで遊びました。

このライトは今年の私の誕生日に、友人Mさんからいただいたものです。


Playing with Ball Lights 

After sunset, we enjoyed playing with the ball lights. 

I was presented with my friend M san for my birthday.
床のリフレクションと一緒に。
With Reflection on Floor.

窓ガラスのレフレクションも一緒に。
With Reflection on Window.
聖火のようです。
It looks like a sacred torch.

0 件のコメント:

コメントを投稿