2012年8月26日日曜日

❹友人来訪; 'ゴールデンタイム'の富士山 / 材木座海岸- 8月21日/ Friend Visiting : Mt. Fuji in 'Golden Time' , Zaimokuza Beach- 21st of August


富士山
ここ(材木座海岸)の景色が最も美しい時間帯を
'ゴールデンタイム'
と呼ぶと聞きました。

今日は、その中でもめったにない美しい日だと、
毎日見ている海の家の人が言っていました。

私の写真(カメラ)ではとても伝えきれないのが、
残念ですが、ここに載せます。


Mt. Fuji
I heard that when the sunset is beautiful, 
the locals call it  'Golden Time'.

Today, the shop person told me that 
today is especially beautiful and very rare.

Unfortunately my photographs (camera) 
cannot show you the real view, 
although I show these anyway. 


 材木座海岸でサファー達はまだ海にいます。
Surfers are still in the sea at Zaimokuza Beach.



これから海へ入る人も。
でも彼は今は、景色に見入っているのかも?

He still plans to go surfing.
But now he might just fix his eyes on this view.















素晴らしい日
この後の景色は私のカメラでは撮影できませんでした。
富士山の左横には、花火があがり、
'日本の夏!'という感じで素晴らしかったのです。
とてもとても素敵な日でした。

Wさん、Kさん、私をここへ連れてきてくださり、
どうもありがとうございました。

It was such a wonderful day!
After this photograph, 

it was too dark for my camera to catch any view.
To the left of Mt. Fuji there were fireworks which
celebrated 'Japanese Summer' !  and were magnificent.
It was a very very marvelous day.


Thank you W san and K san who brought me here.

0 件のコメント:

コメントを投稿