2012年9月2日日曜日

❶8月31日- 七里ケ浜 / Shichirigahama Beach, 31st of August


1) 家探し / Looking for Our New House
七里ケ浜より江ノ島を見る
From Shichirigahama Beach to Enoshima Island

今の家の契約が来年はじめに切れます。

なので、ずっと次の家を探していますが、なかなか見つかりません。

私が自宅にスタジオを持ちたいので、その条件にあう家がないのです。

七里ケ浜に条件に近い家を見つけたので、本日は内見に出かけました。

内見した家は、悪くはありませんが、ここに住みたい!というほどの気持ちにはなりませんでした。

その帰りに、七里ケ浜へ行きました。



 Looking for Our New House

The tenancy of our house  will finish early next year, so I have been looking for our new house.

It is quite difficult to find a good one in Kamakura, because I would like to have my studio in the house and most houses do not have the right space.

Today, I visited Shichirigama area and looked at a possible house.

The house is alright, although I did not get the feeling that I wanted to live there.   

After viewing the house, I went to Shichirigahama Beach.





2) 海 / Sea

七里ケ浜は、海食台、複雑な波がたつため、サーフィンには適していますが、遊泳にはむかず、遊泳禁止地区です。

今日の浜は、静かでした。

サーファーも、少ないように思えました。

まあ、平日の昼間ですからね〜、人影は少なくて当然かな?

のんびり、ゆったりした空気がありました。

海のむこうに気持ちが広がって行きます。
ああ〜、すごく開放感がある〜!
ときどきは、こうして海の良さを感じるのは素敵!
潮風も心地良い日でした。 

Sea

The beach is described as an abrasion platform which makes complicated waves, so it suits surfing, although it does not suit swimming, therefore the beach is "No Swimming".

The beach was quiet. 

Even the surfers were few. 

Well, it was a weekday and in daytime, so it might be the usual number of people. 

It was peaceful there. 

I feel my heart spread over the sea.
Ah! There is spaciousness!
It is wonderful that sometimes I have a flavour of the sea like this.
The briny air is comfortable, too.

あちらは、材木座海岸
Over there is Zaimokuza Beach?

あちらは江ノ島
友人Y に勧められて、
江ノ島を舞台にした"つり球"(2012)
というアニメをネットで見ました。
なかなか、おもしろかった!
"千と千尋の神隠し"(2001)のハク役声優、

入野自由(イリノ ミユ)氏が、
宇宙人ハルの声を担当していました。


Over there is Enoshima Island
My friend Y recommended me an animation : "Turidama"(2012)
which is set on 
Enoshima Island.
I watched it on the Internet and it was fun!
Miyu Irino acted HARU who is an alien.
In addition, 
Miyu Irino  acted HAKU in "Spirited Away".
(Director Hayao Miyazaki, 2001)

この駐車場は、1960年代に七里ケ浜地区に住宅街を作る際に
出た残土で埋め立て作られました。
今、それをすると、かなり問題になるでしょうが、
当時は、できてしまったのですね。

This car park was built up from earth dug out of a construction site 

for Shichirigahama Housing in the 1960s.
If it were planted today, 

it would become the subject of public discussion,
however, at that time they went ahead anyway.
もっと居たかったけれど、自分の身体の調子が心配だったのと、
鎌倉市役所に行く用事があったので、ほんの少し居ただけでした。

I would stay longer, 

although I worried about the condition of my body
and I needed to visit Kamakura City Office,
so I only stayed there for a short time.

この女性は海辺に住まう方だとわかります。
因に、写真左のビル内に、'世界一の朝食'と称される(本当〜〜?)
"リコッタパンケーキ"を出す"ビルズ/ bills "があります。
私は行ったことはないし、行くこともないでしょう。

This lady shows me she lives near the beach!
By the way, the building on the left of this photograph, 
 is "bills".
They serve "Ricotta Pan Cake" and say it is 
 'The Best Breakfast All Over The World'. 
(Is it true?)
I have never visited there, nor will I. 

またね〜〜!
See you again ~~!

0 件のコメント:

コメントを投稿