2023年2月20日月曜日

④ 2022年9月27日 鹿児島旅行 - 朝食 ; ヴェルディ / Kagoshima Trip - Breakfast; Bakery Verdi, 27th of September 2022

パンフレット、'まくらざき・まちあるき' から
From the pamphlet, 'Makurazaki Town Walk'
 
Yと私はホテルは素泊まりにしました。

私が朝食抜きの健康法を実行中というのが大きな理由です。

常時朝食を食べないわけでもなく、お腹が空いていれば、食べてしまうという、ゆる〜い感じでしています。

Yは、一日3食の生活なので、27日の朝、ホテルの近くのパン屋さんへ歩いて行きました。

そのパン屋さんは事前にネット検索し、見つけました。

私たちは営業時間すぎに行きましたが、シャッターが空いていませんでした。

しばらく、おしゃべりしながら、待っていると、シャッターが開き、ご高齢のパン職人さんが、私たちをお店の中へ促してくださいました。

この方がオーナーさんでもあるようでした。
ヴェルディ 
鹿児島県枕崎市東本町35   
電話 : 0993-73-2428 
営業時間 : 06:40 - 19:00 

Bakery Verdi
35 Higashihonmachi, Makurazaki City, 
Kagoshima Prefecture
Phone : 0993-73-2428
Open : 06:40 -19:00  

It says "Verdi' of Fresh Bread in Japanese.
Bakery 
My sister Y and I stayed at the hotel without meals.

A big reason is that I'm following a no-breakfast health regimen.

It's not that I don't eat breakfast all the time, sometimes I do.

eats three meals a day, so on the morning of the 27th, we walked to a bakery near the hotel.

I searched the internet in advance and had found this bakery.

We were there after the opening time, but the shutter wasn't open.

After waiting for a while while chatting, the shutter opened and an elderly baker urged us into the shop.

It seems that this person is also the owner.

懐かしい印象がするパンが揃っていました。

'町のパン屋さん'、絵本に登場するような店とオーナーさんでした。

選択に迷っていると、オーナーさんが
「うちの売れ筋だよ」
と言ってサンドイッチを1セット出してきてくれました。

きっと私たちが入店したてのときには、まだできていなかったのでしょう。

もちろん、私達はそのサンドイッチを買いました。

残念ながら、そのサンドイッチの撮影はできませんでした。

パンと同時に、飲み物も同じお店で買いました。

その頃には、お子さん連れにお母さんも入店していました。

ホテルの部屋へ戻り、Yはしっかりと食べ、私も味見程度にいただきました。

パンは、懐かしい味、誠意ある味と感じました。

美味しいパンでした。

朝食にこのパン屋さんのパンを食べることができて、とても幸せでした。
There were breads that gave a nostalgic impression.

It was the 'Town's Bakery', the bakery and the owner looked as if they are in a picture book.

When we couldn't decide which to choose, the owner brought out a sandwich set, saying, "It's my best seller."

I'm sure it wasn't yet made when we entered the shop.

Of course we bought the sandwich.

Unfortunately, I wasn't able to take a picture of that sandwich.

At the same time as bread, we bought drinks there.

A mother with her children were also entering the shop at that time, .

We went back to our hotel room, ate well, and I only had a taste.

I or we felt that the bread had a nostalgic taste and a sincere taste.

It was lovely bread.

I was (we were) very happy to be able to eat bread from this bakery for breakfast.



朝食を食べ終わり、再びこのパン屋さんの前を通ると、店前にたくさんの車が駐車し、たくさんの人々がパンを買いにきていました。

その光景にちょっとびっくりもしましたが、納得もしました。

みんな、美味しいと思うのね〜...。

地元の人々に愛されていることを感じ、嬉しくなりました。


After we finished eating breakfast, we passed by the bakery again. 

Many cars were parked in front of the bakery, and many people were coming to buy bread.

I was a little surprised by the sight, but I was also convinced.

Everyone thinks it's delicious...

It made me happy to feel that the bakery was loved by the locals.


0 件のコメント:

コメントを投稿