2022年8月22日月曜日

2022年6月3日 外出 - 大倉山 (横浜)/ Go Out - Okurayama in Yokohama, 3rd of June 2022


私が長い間、お世話になっている歯医者のA先生の診療所が大倉山 (横浜)にあります。

Rの渡英が近いので、二人で歯の健診・クリーニングに出かけました。

Rのクリーニング時間が足りず、私の時間枠を彼に譲り、私は別の日を予約しました。

大倉山駅への帰り道、"カフェ・バンブー/ cafebamboo" に立ち寄りました。


The dentist, A Sensei, who has been taking care of me for a long time, has a clinic in Okurayama, Yokohama.

My husband R would go to Britain soon, so we went for a dental checkup and cleaning together.

R lacked cleaning time and I gave him my time slot and I booked for another day.

On the way back to Okurayama station, we stopped at "cafebamboo".
Rのランチ / R's Lunch
生パスタのカルボナーラ・セット
Rの食の問題に対処していただきました。

ありがとうございました。

Fresh Pasta Carbonara Set
They took care of R's food problem.
Thank you very much.


カフェラテ
コーヒーは無農薬栽培のものを使用しています。

Cafe Latte
 They use pesticide-free coffee.



ケーキセット 
Rはケーキセットも注文しました。

Cake Set 
R also ordered a cake set.


カフェにいる最中に強い雨が降ってきました。

傘を持っていなかったので、どうしようかと思いましたが、お店の人が傘を貸してくれました。

「返さなくてよいですよ」
と親切に言ってくださいましたが、店を出る頃には止んだので、親切な気持ちだけ受け取り傘はもたずに出ました。

いろいろご配慮いただき、ありがとうございました。

私のランチ / My Lunch
生パスタの蟹のクリーム煮・セット
外食の機会が少ないので、カフェで、
パスタを食べたくはありませんでした。
ですが、長らくこの手の味を食べてなく、
誘惑にまけて注文してしまいました。

Fresh Pasta With Crab Simmered Cream Set
I don't have many opportunities to eat out,
so I didn't want to eat pasta at a cafe.
However, I haven't eaten this kind of taste for a long time,
 so I gave in to temptation and ordered it.


特級・高山茶 (台湾茶)
このお茶が美味しかった!
ここで一番美味しいのはこのお茶でした。
店名から、店主が最も自信があるのは
中国茶なのだろうと思います。

Special Kouzan Tea (Taiwan tea)
This tea was delicious!
The most delicious thing here was this tea.
From the name of the cafe, I think the cafe owner is 
most confident about Chinese tea.

While we were in the cafe, it started to rain heavily.

We didn't have an umbrella, so we didn't know what to do, but the staff offers to lend us two.

"You don't have to return them."

She kindly said to us, but the rain stopped by the time, we just gratefully accepted her kind offer and left without taking the umbrellas.

Thank you very much for your consideration.


0 件のコメント:

コメントを投稿