2021年9月14日火曜日

② 2021年9月10日 鎌倉 - 朝と夕方 / Kamakura - Early Morning and Early Evening, 10th of September, 2021

目次 / Contents
1) 早朝 / Early Morning 
2) 'Tsuzuru'
3) 鎌倉山 / Kamakurayama
 A. 交番 / Police Box
 B. 夕暮れ / Dusk




1) 早朝 / Early Morning
早朝の空が綺麗でした。

主に我が家から南東、逗子・葉山方面を撮影しました。
朝の光は勇気と希望を与えてくれるな〜と思います。
I think the morning light gives us courage and hope.


Early Morning
The early morning sky was beautiful.

I mainly photographed in a southeasterly direction from our house towards Zushi and Hayama.
明けてくる感じが好きです。
I like the feeling of dawning.



空の扉が開かれる....
The door of the sky is opened ....





神々しい光...
Divine Light ...



 三浦半島が見えます。
I can see Miura Peninsula



(カメラのズームを使用しています。)
葉山菜島 (名島 / ナジマ) にある鳥居が見えびっくりしました。
逗子だと思いましたが葉山の海でした。

(I'm using the camera zoom.)
I was surprised to see a torii gate on Najima island
 in Hayama, Kanagawa Prefecture.
I thought it was Zushi, but it was the sea of Hayama.





2) 'Tsuzuru'
Rと東京に出かけ、鎌倉へ帰ってきました。

前回、鎌倉で文房具を見、東京でも見ましたが、なかなか好きなものが見つけられませんでした。

予定よりも早く鎌倉へ帰ってきたので、鎌倉駅・西口の文房具店、
'Tsuzuru' へゆきました。

営業時間に、ギリギリ間に合いました。
'Tsuzuru' の看板
Sign of 
'Tsuzuru'
Tsuzuru (
綴る) means write in Japanese.
'Tsuzuru'
I went to Tokyo with my husband R and we came back to Kamakura.
About Tokyo below,

Recently I looked at stationery in Kamakura and today also I looked in Tokyo, but I couldn't find what I liked.

We came back to Kamakura earlier than planned, so we went to a stationery shop, 'Tsuzuru' from the west exit of Kamakura Station.

We were just in time before the shop would close.
'Tsuzuru'  :
〒 248-0011
神奈川県鎌倉市扇ガ谷1-1-4
Phone & Fax : 0467.24.6569

'Tsuzuru'  :  (only in Japanese)
1-1-4 Ogigayatsu, Kamakura, Kanagawa Prefecture
〒 248-0011
Phone & Fax : 0467.24.6569

2008年に開店しています。
It was established in 2008.


店内 
撮影の許可は得ています。
ここの品選びが一番私の好みに合っています。

Inside
I have permission to photograph.
The selection of items here suits my taste best.

筆記用具
ガラスペンは心惹かれる文具ですが使用できる
自信がありません。
日本人の風鈴職人さんが考案されたと聞いています。
東京の店に高級なガラスペンがありました。
ここには、もう少し低価格のガラスペンがあります。
ちなみに私はピストン吸入式万年筆を使用しています。

Writing Utensils
Glass pens are a fascinating stationery item,
 but I'm not sure if I could use.
I heard that the glass pen was invented 
by a Japanese glass-bell craftsman.
I saw high-class glass pens in a shop in Tokyo.
Here has a slightly cheaper glass pen.
By the way, I use a piston suction fountain pen.



スタンプ類もあります。
でも私はすでに自分に必要なスタンプ類は
持っているのでここで買ったことはありません。

There are also stamps.
But I already have the stamps I need,
so I haven't bought them here.



購入品 / Purchased Items
Rの買い物 / R's Shopping


私の買い物
実は他にも買いましたが、すでに私の手元を離れています。

My Shopping
Actually, I bought some others, but I had already given them away.


箱入りのメモ帳 / Boxed Notepad


3つのメモ帳 / 3 Notepads

複数の絵柄が1つのメモ帳に含まれています。
A few designs are included in one notepad.






3) 鎌倉山 / Kamakurayama
A. 交番 / Police Box
最寄りのバス停が鎌倉山交番脇にあるので、外出から帰宅すると交番前を通ります。

現在の鎌倉山交番は、 小さいながら素敵な庭とメダカがいます。

季節に応じたステッカーが交番のガラスドアに貼られています。

私は、それらを眺めるのを楽しみにし、撮影もよくします。
ハローウィン
ハローウィンのステッカーが貼られています。
もう、
ハローウィンの時期なのかとびっくり!

Halloween
There are Halloween stickers on it.
I was surprised that it is already Halloween time!
Police Box
Our nearest bus stop is next to Kamakurayama Police Box, so when 
I go home, I pass in front of the police box.

The current Kamakurayama Police Box has a small but lovely garden, and Oryzias : Medaka.

Seasonal stickers are affixed to the police box glass doors.

I look forward to seeing them and often photograph.










B. 夕暮れ / Dusk 
夕方
バス通りから西の空を見上げると三日月が出ていました。

 Early Evening
When I looked up at the western sky from the bus street,
there was a crescent moon.


今日はi-phoneしか持って出なかったので、月のはっきりした形は
撮影できませんでした。

けれども、夕方の物悲しい、美しい感じはつかめていると思います。


I only brought out my i-phone today, so I couldn't photograph the clear shape of the moon.

However, I think I can catch the sad (melancholy) and beautiful feeling of the evening.





家路 / Way Home


いつもとは違う刺激がある、良い1日でした。

It was a good day with a different stimulus than usual.



0 件のコメント:

コメントを投稿