2021年2月8日月曜日

2021年2月3日 散策 - 鎌倉山 / Take a Walk - Kamakurayama, 3rd of February 2021

この日、私と夫Rは、鎌倉広町緑地へ行きました。

鎌倉広町緑地への入り口・鎌倉山入り口と自宅までの往復中の写真をここに載せます。


On this day, I and my husband R went to the Kamakura Hiromachi Ryokuchi.

Here are photographs between our house and the entrance of the Kamakura Hiromachi Ryokuchi ; Kamakurayama Entrance.

大きな椿の花
鎌倉山入り口そばの家の庭で咲いていました。

Large Camellia Flower
It was blooming in the garden of the house nearby
 the Kamakura Entrance.



相模湾
七里ヶ浜住宅街への階段上から相模湾を見ました。

Sagami Bay
I saw Sagami Bay from the top of the steps
to the Shichirigahama residential area.


釣船? / Fishing Boat?



招山ギャラリーの植木
何度もここにはきているのに、初めて大きなツボに
気がつきました。

Garden Trees in the Shouzan Gallery
Even though I've been here many times,
I noticed a big pot for the first time.


素敵!
古い三輪車も初めて気がつきました。
フェンスがわりにこの三輪車や鉢(箱?)を置くところに
オーナーW さんのセンスを感じます。

Lovely!
I also noticed an old tricycle for the first time.
I feel the sense of the owner, W san in the place
where this tricycle and pots (boxes?) are placed
instead of a fence.



椿
ここの椿を何度も撮影していますが、
椿全体を撮影したのは初めてかもしれません。
今まで気がつきませんでしたが、
1つの椿にこんなに多くの花を一斉に咲かせているのは
とても珍しいことです。

Camellia
I have taken photographs of the camellia here many times,
 but it may be the first time I have photographed the whole camellia.
I haven't noticed it until now, but it's very rare for one camellia 
to have so many flowers blooming all at once.



紅梅
 この家はとても和風で、紅梅とよく似合っています。

 Red Ume ; Red Plum
This house is very Japanese and looks great with Red Ume.




'鎌倉山入り口' から自宅への帰り道がしんどく感じました。

元気な時には緩やかな登りに感じる道が、この時は山登りに感じました (苦笑)。

ですが、気持ちはとても晴れやか、幸せと満足感を感じつつの道のりでした。


I felt exhausted on the way back to our home from the 'Kamakurayama Entrance'.

When I am fine, I have felt that the road is a gentle climb, but today I felt it was a mountain climb (Wry Smile). 

However, my feelings were very radiant, and I felt happy and satisfied.



散策 - 鎌倉広町緑地のセクション
Sections of Take a Walk - Kamakura Hiromachi Ryokuchi 
①浄水センター分岐点  / Water Purification Centre Junction,
④尾根道  / Ridge Path




0 件のコメント:

コメントを投稿