2020年11月18日水曜日

❺ 2019年11月19日 "手打ちそば玄" - 東京 / "Handmade Soba ・Gen" - Tokyo, 19th of November 2019

リグナテラス東京ショールームで開催されていたカワノ・ナミちゃんの個展のあと、建物の裏口から出ました。

裏口の、すぐそばに "手打ちそば玄" がありました。

"手打ちそば玄"
〒104-0033 東京都中央区新川1丁目10−2

店構えに惹かれて入店!

お腹が好きすぎていたせいか?その店構えを撮影しませんでした。

外出した際には、Rには食の問題が付きまといますが、お蕎麦屋さんが一番安全です。

なので、初めての場所での食事はお蕎麦屋さんを選ぶことが最も多いです。

彼女の個展については下記
リグナテラス東京ショールームについては下記
ランチはお得なランチセットで混み合うようですが、
私達が入ったときには、最初から最後まで私達だけでした。
おかげで、ゆっくりできました。

They seem to be crowded lunch time, 
because there are great lunch sets, 
but when we went in, we were the only ones from start to finish.
Thanks to you, we were able to relax.

After Kawano Nami's Exhibition held at the Rigna Terrace Tokyo Showroom, we left by the back door of the building.

Close by there was a soba noodle restaurant, "Handmade Soba ・Gen".
"Handmade Soba ・Gen"
1-10-2 Shinkawa, Chuo-ku, Tokyo 104-0033

I was attracted by the appearance of the restaurant and we entered there.

I didn't photograph the appearance because I was too hungry?

When we go out, R has food problems, but a soba noodle restaurant is the safest for him.

Therefore, we most often choose a soba noodle restaurant for our first time in places.


ビールのあとは2種類のお酒をいただきました。

After the beer, we had two kinds of sake.


新そばがあると聞いたので、
食事の最後にそれを注文しました。

I heard that they had new soba, this year's crop,
so we ordered it at the end of the meal.



だし巻き卵は二人で食べました。

We had Dashimaki Tamago : Japanese Omelette.





お刺身盛り合わせ
二人で美味しくいただきました。

Assorted Sashimi
We enjoyed them.


天ぷらはR
彼はきのこが嫌いなので、私が食べました。

Tempura for R
He doesn't like mushrooms, so I ate them.

 

カマス塩焼きは私用
 Grilled Barracuda 
For me

1つ1つ、丁寧に美しく作られていました。

出来合いのものを使用せず、普通にきちんと作って出してくれ、価格も程々の外食というのは、最近好きないように感じます。

ここは誠実に作ってくださっていると感じました。

このお蕎麦屋さんを選んでよかったです。


自家製お漬物 
良い食事ができました。
ありがとうございました。

 Homemade Japanese Pickles
We had a good dinner.
Thank you to restaurant.

Each dish was carefully and beautifully made.

Instead of using ready-made foods, they usually make them properly and serve them, and I feel that eating out at a reasonable price is rare these days.

I felt that they prepared dishes in good faith.

I was glad I chose this soba noodle restaurant.


0 件のコメント:

コメントを投稿