2018年7月3日火曜日

⓬2018年4月5〜7日 石垣・西表島旅行- 10) 石垣島 - ホテル / Trip to the lslands of Ishigaki and Iriomote - Hotel in Ishigaki Island, 6th -7th of April, 2018


目次 / Contents
1) 毎晩ライブ / Performance Every Night
2) 夕飯 / Dinner
3) 朝食 / Breakfast


1) 毎晩ライブ / Performance Every Night
"アートホテル石垣島" に2泊しました。
公式サイト : 
ホテルの外観や部屋については下記。 
About the hotel's appearance and room below.
❶2018年4月5日 石垣・西表島旅行- 1) 石垣島へ / Trip to the lsland...

ホテルでは、毎晩、何かしらのライヴが行われ、無料で見ることができます。

私たちは4月5日の晩にライヴを見ました。

ベテランさんと新米さんの3人グループでした。


Performance Every Night
We stayed in "Art Hotel Ishigakijima" for two nights.
Official Website : 

About the hotel's appearance and room below.
❶2018年4月5日 石垣・西表島旅行- 1) 石垣島へ / Trip to the lsland...

At the hotel, every night, some live shows are done and you can see it for free.

We saw the live on the evening on 5th of April.


It was a group of three people, who were a veteran and 
beginners.
ライヴ、4月5日
最初から最後まで見ました。
無料で、そこそこ楽しめるので、良いと思います。
演奏に期待しすぎないように...()。

Live on 5th of April 
We saw thperformance from beginning to last.
I think it was good that we can enjoy for free.
Do not expect too much for the performance ... (Laugh).


4月6日
ホールを横切るときにちらっと見ました。

6th of April.
I saw them briefly when we past in the hall.






2) 夕飯 / Dinner
沖縄料理を楽しんだり、居酒屋文化と言われる沖縄を楽しんでりするなら、石垣港周辺の居酒屋で夕食を取る方が、ホテルでの食事よりも沖縄らしさは感じられるかもしれません。

けれでも、Rは食べられないものがたくさんあるので、いろいろなものが食べられるバイキング形式が安心できます。

なので、私たちの夕飯は、 ホテルで、バイキング形式を選び、'飲み放題のセット' (別料金)も付け足しました。
ホテルの庭 / Garden of Hotel

Dinner

If you want to enjoy Okinawa Cuisine or enjoy Okinawa Izakaya (Pub) culture, you should go to Izakaya centred around Ishigaki Port, rather than have a meal in a hotel. 

However, R cannot many ingredients, so I feel more safe with buffet style in the hotel rather than a dinner in an Izakaya.

So I selected buffet style in the hotel  for our dinner and an 'all-you-can-drink set' with extra charges.
焼酎
焼酎は、味見程度で、一杯も飲みませんでした。ちょっと残念...
旅行中なので、気をつけました。
ビール、赤白ワインは、飲みました〜!

Shōchū
Shōchū is a Japanese distilled beverage less than 45% alcohol by volume 
and it is feature of Okinawa's alcohol. I feel a little sorry to me (Laugh).
I had a tasting, though  I did not drink even a cup. 
I was on a trip so I was careful.
I had a beer, red and white wines!



たくさんの種類の食べ物がありました。
撮影は、その一部です。

There were many kinds of food.
The photographs are a part of them.





Mzuku : Cladosiphon Okamuranus
Mozuki is a type of edible seaweed in the genus Cladosiphon
naturally found in Okinawa




エビ入り小龍包
エビ入り小龍包 (ショウロンパオ)大好きです。

Prawns Xiaolongbao
I love prawns Xiaolongbao. 




ラフテー
沖縄にいり間は、一度はたべておきたかったので、嬉しい!

Rafute
I would have it  while I was in Okinawa, so I was glad!




私の夕飯 
できるだけ、沖縄料理を選びました。
この他にも食べています()。
Rの夕飯は撮影していません。

沖縄料理はRが食べられない食材をあまり使用していず、
結構彼も食べることができました。意外!

My Dinner

I chose Okinawan Cuisine as much as possible.
I had eaten others, too (Laugh).
I did not photograph R's dinner.
Okinawan Cuisine does not use some ingredients which 
R cannot eat, so he ate quite freely. It is surprising!



かわいいケーキ / Prety Cake


Rのデザート
右上は、マンゴソフトクリームです。
私はマンゴソフトクリームだけは食べました。

R's Dessert 
Mango Ice Cream on the right.
I just had the ice cream.

美味しくいただきました。ごちそうさまでした。

I enjoyed my dinner, thank you very much!




3) 朝食 / Breakfast
ホテルで、2回、ヴァイキング・スタイルの朝食をとりました。

朝食もたくさんの種類の食べ物がありました。

2日めの朝食のときに、初日にホテル最上階 : "スカイバケット・バー 「カプリコン」"であったスタッフに会いました。


彼女がフレンドリーに話しかけてくれて、嬉しかったです。



Breakfast
We had buffet style breakfasts twice in the hotel.


Breakfast had lots of different types of food.


When I had my second  breakfast, I met the staff who was in the "Sky Banquet & BarCAPRICORN" on the top floor, on the first day.


I was pleased that she talked to me in a friendly way.

パパイアがあるところが沖縄〜!
There is papaya, here is Okinawa ~!


"八重山そば" があるのが嬉しかった!
緑色は、ゴーヤ入りです。

I was happy to have "Yaeyama Soba : Yaeyama Noodle"!
 Yaeyama is area's name.
Green shows including Goya : Momordica Charantia which is a tropical and subtropical vine of the family Cucurbitaceae.



いろいろなチャンプルー

Various Chanpurū
Chanpurū is an Okinawan stir fry dish.





ゴーヤ磯部揚げもグルクン(魚)の唐揚げも沖縄らしい。
Both are very local Foods.



箱豆腐 / Box Tofu



Spicy Goya



私の朝食 
できるだけ、沖縄の郷土料理を選びました。
Rの朝食は撮影していません。
焼きたてパンやローストポーク(ビーフ?)が美味しかったらしく、
彼も満足していました。

My Breakfast
I chose Okinawan local cuisine as much as possible.
I did not photograph R's Breakfast.
Freshly baked bread and roast pork (beef?) seemed delicious,
so he was satisfied as well.



フルーツとヨーグルト
ヨーグルトには、さとうきび (黒砂糖) ソースをかけました。

Fruits and Yogurt
I used a sugar cane (brown sugar) sauce in yogurt.


0 件のコメント:

コメントを投稿